Novembra 2021 je 26 zgodovinskih umetnin, ki izvirajo iz časov Kraljestva Dahomej in so jih, skupaj z na tisoče drugimi dragocenostmi, leta 1892 zaplenile francoske kolonialne sile, odpotovalo iz Pariza v Republiko Benin, da bi se dragocena kulturna dediščina po večletnih formalnih prizadevanjih končno vrnila domov. Prelomni dogodek je sprožil različne odzive javnosti, predvsem študentov beninske univerze Abomey-Calavi. Je vrnitev majhnega dela nekoč zaplenjenih umetnin po večletnih formalnih prizadevanjih res razlog za (zmago)slavje ali gre za le še eno milostno gesto vsemogočnega Zahoda? In ali ste kdaj pomislili, kaj bi o vrnitvi domov po več kot stotih letih povedali nemi kipi – če bi le imeli svoj glas.
»Ideja se je porodila po govoru Emmanuela Macrona leta 2017 in nenadni napovedi francoskega predsednika, da bo v petih letih treba vrniti vso afriško dediščino. Oznanilo /…/ je bilo kot nekakšna zaušnica. Ta prejeti udarec je bilo spoznanje, da o vprašanju afriške dediščine, ki so jo monopolizirali evropski muzeji, nikoli doslej nisem razmišljala.« (Mati Diop)