Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:50 (odprto še 02:26, tel: 01 239 22 17).

Carrie Carrie

Brian De Palma / ZDA / 1976 / 98 min / angleščina

Carrie Briana De Palme, po prvem romanu Stephena Kinga posneta študija najstniške tesnobe z ikonično, za oskarja nominirano Sissy Spacek v glavni vlogi, je med svojimi vrstnicami – vrhovnimi klasikami in najbolj priljubljenimi grozljivkami vseh časov – še vedno kraljica maturantskega plesa.

režija Brian De Palma, scenarij Lawrence D. Cohen (po istoimenskem romanu Stephena Kinga) , fotografija Mario Tosi, Isidore Mankofsky, montaža Paul Hirsch, glasba Pino Donaggio, produkcija Paul Monash , igrajo Sissy Spacek, Piper Laurie, John Travolta, Amy Irving, Nancy Allen, William Katt

IMDb

Fotografije

zgodba
Plaha in sramežljiva najstnica Carrie je v šoli tarča vrstniškega nasilja, doma pa žrtev pretirano zaščitniške in versko blazne matere. Toda Carrie ima posebno sposobnost: moč telekineze. Ko jo kruto ponižanje na maturantskem plesu pahne čez rob, se njen maščevalni bes razpoči nad na videz idiličnim predmestjem. 

iz prve roke
»Če se roman Stepfordske žene ukvarja s tem, kaj moški hočejo od žensk, govori Carrie predvsem o tem, kako ženske najdejo načine za izražanje svoje moči, pa tudi česa se moški pri ženskah in ženski seksualnosti bojijo. /…/ Hočem reči, da sem se pri pisanju te knjige leta 1973, le tri leta po diplomi, dodobra zavedal, kaj feministično gibanje pomeni zame in druge pripadnike mojega spola. V svojih bolj odraslih implikacijah je to knjiga o moškem nelagodju in strahu pred prihodnostjo ženske enakosti. /…/ Carrie White je zame žalostno zlorabljena najstnica, primer osebe, ki ji v breznu krvoločnežev, bolj znanem pod imenom običajna srednja šola v ameriškem predmestju, za vedno zlomijo duha. Toda hkrati je Ženska, ki se prvič zave svojih moči – in na koncu kot Samson pod ruševinami templja pokoplje vse in vsakogar.«
– Stephen King, Danse Macabre

kritike
»De Palma, v očeh mnogih le impersonator Alfreda Hitchcocka, je iz grozljivke naredil triler, ljubezensko zgodbo, gotsko komedijo, film zorenja, kritiko fundamentalizma in predvsem opero – z erotičnimi vožnjami kamere, vizualnimi ekshibicijami, slow-motion apokaliptiko in soundtrackom Pina Donaggia je ustvaril atmosfero, v kateri je bil lahko ekstatičen, perverzen in ekscesen /…/. Amerika – patriarhalna ideologija, družina, zakon – ni več rešljiva. Rešitve znotraj sistema ni več mogoče najti, ker ga je preplavila in okužila ideologija, tako da De Palmi ne ostane drugega, kot da ‘kar se da najbolj uživa v fascinantnem spektaklu korupcije in dezintegracije’, pravi [Robin] Wood.«
– Marcel Štefančič, jr., Zadnji film: vzpon in propad novega Hollywooda

»Stephen King je priznal, da je svoje zgodbe o adolescenci črpal iz lastnih srednješolskih spominov, tako učitelja kot učenca. Spominov na čas ‘bolečine in mržnje’. Srednješolsko izkušnjo je primerjal z obredi iniciacije ameriških Irokezov, ki so svoje mlade bojevnike tolkli z gorjačami. Če zamenjajte gorjače z žaljivkami, dobite srednješolsko slačilnico iz uvodnega prizora Carrie, kjer skupina deklet neko spolno nevedno in neizkušeno sošolko obmetava z vložki in tamponi. Ko vas iz omamnega preleta ženske slačilnice v počasnem posnetku bliskovito iztrga stekel napad na obupano, krvaveče dekle, se zdi, kot bi se iz erotičnih sanj nenadoma prebudili v nočni mori. /…/ Predmestna gimnazija je mikrokozmos družbe. Carriejini sekularni vrstniki so socialni darvinisti, ki napadajo šibkejše. /…/ De Palma je namenoma ustvaril dramatično napetost med najstniško eksploatacijsko komedijo in psihološko grozljivko, katere vpliv je bil neznanski. Sprožila ni le poplave pubertetniških grozljivk, od Noči čarovnic (Halloween) do Krika (Scream), temveč tudi kultne prostaške najstniške komedije, kot sta Nora hiša (Animal House) in Pri Pujsu (Porky’s). /…/ Tisto vedro prašičje krvi je za vselej zaznamovalo našo kulturno krajino.«
– Ian Nathan, Stephen King at the Movies

 »/…/ še vedno eden mojih najljubših filmov – in dejansko eden najpomembnejših filmov v mojem življenju. Bil je glavni razlog, poleg Altmanovega Nashvilla, da sem se odločil postati filmski kritik. To pa zato, ker me Carrie ni samo vznemirila, prestrašila in priklenila moje pozornosti; po vsem telesu me je stresla kot elektrošok, na novo prevezala kablovje moje domišljije in mi razkrila, kaj vse lahko film je.«
– Owen Gleiberman, Entertainment Weekly

»Carrie Briana De Palme je grozljivka, ki te naravnost uroči, s tako šokantnim koncem, kot ga ne pomnimo, odkar je morski pes planil na krov ladje v Žrelu. Toda hkrati je film (in zato je tako dober) tankočuten človeški portret. To dekle, Carrie, ni zgolj še en stereotipni produkt s tekočega traku grozljivke; je sramežljiva, čedna maturantka z zapletenim življenjem, zelo podobna marsikomu, ki smo ga nekoč poznali.«
– Roger Ebert, Chicago Sun-Times

»Najboljši srhljivo-smešen film, odkar smo videli Žrelo – mamljiv, strašljiv, poetičen šoker v režiji Briana De Palme poseduje najbolj pregrešno baročno senzibiliteto, ki je ta hip na delu v ameriškem filmu.« 
– Pauline Kael, The New Yorker

ponedeljek, 04. 11. 2024

16. Noč grozljivk s kraljico večera Carrie

Razprodan maraton groze, gorja in gravža je obiskovalce navdušil s petimi filmi po izboru Marcela Štefančiča Jr. Carrie, Exhuma, Ženske z balkona, Pajki in Prežeče zlo so zadovoljili ljubiteljice in ljubitelje žanrskega filma. Iz groba pa je vstala legendarna kraljica maturantskega plesa.

ponedeljek, 21. 10. 2024

Znan je filmski program za 16. Noč grozljivk

Kot že vemo, nas bo v letošnji Halloween horror maraton groze, gorja in gravža vpeljal film Carrie, program se bo nadaljeval z južnokorejskim epskim šokerjem Exhuma, sledila bo francoska komična grozljivka Ženske z balkona, zatem še en francoski film groze in panike Pajki, maraton pa bo zaključil brutalni argentinski folk horror Prežeče zlo.

sreda, 02. 10. 2024

V Kinodvoru zaključujemo praznovanje obletnic

Oktobra v Kinodvoru zaključujemo praznovanje treh pomembnih obletnic, ki smo jih obeležili v letu 2023: stoletnica kina na Kolodvorski, dvajsetletnica art kina in petnajstletnica Javnega zavoda Kinodvor. To simbolno pomembno leto za filmsko kulturo v mestu smo obeležili z vrsto dogodkov, s katerimi smo ozaveščali o pomenu in vlogi mestnega kina kot urbanega kulturnega, ustvarjalnega in družabnega središča.

sreda, 25. 09. 2024

S Carrie v 16. Noč grozljivk

V noči z 31. oktobra na 1. november bo potekala 16. Noč grozljivk. Uvod v najbolj srhljivo noč v letu bo film Carrie (Brian De Palma / 1976), celoten program s še štirimi filmi bomo razkrili 21. oktobra. Tako kot vsako leto filme izbira Marcel Štefančič, Jr. Paketi vstopnic so že v prodaji!

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 30. 12. 2024 / 18:30 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

ponedeljek, 30. 12. 2024 / 20:50 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.

Kinobalon / Silvestrska predpremiera

Na polno! Život k sežrání

Kristina Dufková

torek, 31. 12. 2024 / 15:00 / Dvorana

Topla zgodba o samopodobi v času odraščanja, vrstniških odnosih, prvih ljubeznih in zaupanju v življenje. Navidezna lahkotnost pripovedi pomembnim temam doda duhovitost in iskrivost, hkrati pa prinaša globoko sporočilo o sprejemanju samega sebe.