Danes je blagajna odprta od 10:00 do 19:00 (odprto še 06:24, tel: 01 239 22 17).

Azur in Asmar Azur et Asmar

Michel Ocelot / Francija / 2006 / 99 min / podnapisi, arabščina, francoščina

režija Michel Ocelot, asistent režije Eric Serre, scenarij Michel Ocelot, dialogi in grafična podoba Michel Ocelot, ozadja Anne-Lise Lourdelet-Koehler, glasovi Cyril Mourali (odrasli Azur), Karim M’Ribah (odrasli Asmar), Hiam Abbass (Jénane), Patrick Timsit (Crapoux), Fatma Ben Khell (Princesa Chamsous Sabah), Rayan Mahjoub (Azur otrok), Abdelsselem Ben Amar (Asmar otrok), glasba Gabriel Yared, zvok Thomas Desjonqueres, Cyril Holtz, producent Christophe Rossignon, produkcija Nord-Ouest Production, Mac Guff Ligne, Studio O, France 3 Cinéma, Rhône Alpes Cinéma, Artemis Productions, Lucky Red, Zahorimedia, Intuition Films

IMDb

Azur in Asmar sta kot brata preživljala otroštvo v prelepem gradu sredi puščave. Bila sta različne krvi. Prvi je bil sin graščaka in drugi sin grajske varuške. Najraje sta imela njena dolga in živo pisana pripovedovanja. Najljubša od vseh pripovedi pa jima je bila zgodba o vili Djinn, ki je žalostna čakala, da jo prijazen in pogumen princ reši iz krempljev zla. Nekega dne njuno pravljično prijateljstvo pretrga Azurjev oče, ki pošlje sina v mesto na šolanje, Asmarja in njegovo mamo pa izžene iz gradu. Leta minevajo, nazadnje pa usoda spet združi nekdanja prijatelja. A ko se končno znova najdeta, se začne njuna tekmovalnost: vsak od njiju želi prvi poiskati in rešiti dobro vilo. Na poti do nje pa ju čaka polno presenečenj.

Izjava režiserja

»Ljudje me pogosto sprašujejo, kako ustvarjam filme za otroke. Moja skrivnost je v tem, da nikoli ne delam otroških filmov, saj otrok ne zanimajo filmi, ki so narejeni izključno zanje! Otroci morajo spoznavati svet in odkrivati nove stvari. Ni jim treba ves čas bresti po znanih vodah in vsake stvari razumeti v trenutku. Nekaterih zadev res ne povem brezobzirno in naravnost, ker so v dvorani otroci, a še vedno povem vse. Ne morem posneti filma, ki me v tem trenutku ne bi zanimal. Jaz sem svoj prvi gledalec, kot odrasla oseba in kot otrok, saj nosim v sebi vse starosti!«

Michel Ocelot

O filmu so povedali

»Zapeljiva animirana pripovedka z resničnim šarmom.« Peter Bradshaw, The Guardian

»S svojim prefinjenim, pravljičnim okostjem in politično ozaveščeno muskulaturo je Azur in Asmar prelepa, čeravno nekoliko počasna žival.« Michelle Orange, The Village Voice

»Oblikovalka produkcije Anne-Lise Lourdelet-Koehler nebrzdano niza prepletene vzorce mavretanske arhitekture in izjemno stilizirane ter detajlne pokrajine, da bi izklesala svet, podoben bogato ilustrirani otroški knjigi, ki je resnično oživela.« Leslie Felperin, Variety

Michel Ocelot se je rodil na francoski rivieri, odraščal pa v Gvineji in francoski pokrajini Anjou. Po študiju umetnosti v Franciji (na Akademiji lepih umetnosti v Angersu in Akademiji dekorativnih umetnosti v Parizu) ter v ZDA (Kalifornijski inštitut za umetnosti) je svoje profesionalno življenje posvetil animiranemu filmu. Posnel je okoli trideset kratkih filmov in nanizank za televizijo in veliko platno ter prejel številne nagrade na prestižnih mednarodnih festivalih, med njimi cezarja v Parizu, nagrado BAFTA v Londonu, glavno nagrado na festivalih v Zagrebu, Odensi, Annecyju, Kijevu, Ottawi … Od svojega prvega profesionalnega kratkometražca Les Trois Inventeurs (1979) sam ustvarja scenarije in vizualno podobo vseh svojih filmov. Leta 1998 je pozornost mednarodne publike pritegnil s svojim komercialno in kritiško uspešnim celovečernim prvencem Kirikou in čarovnica (Kirikou et la sorcière). Zaradi izjemne priljubljenosti filma je Michel Ocelot kmalu sklenil nadaljevati zgodbo o svojem malem junaku v filmu Kirikou in divje živali (Kirikou et les bêtes sauvages, 2005) s sorežiserko Bénédicte Galup. Film Azur in Asmar, ki ga je z neizmerno natančnostjo pripravljal od leta 2001, je prinesel vrsto novih izkušenj: Michel Ocelot je tu sodeloval s producentom igranih filmov (Christophe Rossignon, Nord Ouest Production), uporabil je 3D in 2D računalniško animacijo, produkcijsko in animacijsko ekipo pa zbral v Parizu, svojem domačem mestu. Za razliko od večinske produkcije animiranega filma v Franciji je film tako v celoti nastal v Parizu.

Klub Kinobalon

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo v klubu poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Zimske prigode iz živalskega sveta Le Grand Noël des animaux

več avtoric

nedelja, 22. 12. 2024 / 14:20 / Dvorana

Pet poetičnih živalskih pravljic, prepletenih z razigranimi snežinkami, vabi na očarljiva potovanja od Francije do Japonske in daleč na sever, kjer sije severni sij in božična čarovnija ne pozna meja. Vsaka zgodba je čarobna in ganljiva dogodivščina, ki razkriva pomen medsebojne pomoči, velikodušnosti in neprecenljive lepote narave v zimskem času.

Substanca The Substance

Coralie Fargeat

nedelja, 22. 12. 2024 / 16:10 / Dvorana

Ekstravagantna in spektakularno krvava telesna grozljivka z neustrašno Demi Moore v vlogi odcvetele hollywoodske zvezde. Francoska režiserka Carolie Fargeat vrača udarec družbi, obsedeni z lepoto, mladostjo in slavo. Nagrada za najboljši scenarij v Cannesu.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

nedelja, 22. 12. 2024 / 18:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.