Napeta znanstvenofantastična pustolovščina, v kateri nas ustvarjalci oskarjevskega nominiranca Perzepolis in sloviti stripar Jacques Tardi odpeljejo v alternativni svet steampunka.
zgodba
Pariz, 1941. Družina znanstvenikov je tik pred odkritjem učinkovitega življenjskega napoja, ko jih nenadoma ugrabi skrivnostna sila – vse z izjemo mlade April. Desetletje pozneje April (glas ji je posodila oskarjevka Marion Cotillard) živi sama z mačkom Darwinom in v tajnosti nadaljuje družinski projekt. Toda kmalu se znajde sredi mračne zarote velikih razsežnosti, ki jo požene v beg pred vladnimi agenti, cepelini na nožni pogon in kiborškimi podganjimi vohuni.
iz prve roke
»Sodelovati z Jacquesom Tardijem je bilo čudovito, ni pa bilo preprosto. Njegov svet je prvič doživel predelavo v animirani film. Tardi, čigar uspeh je zasluga njegovega edinstvenega sloga, je v francoskem stripu institucija.«
– Christian Desmares
»Prizadevanje za napredek in boljše življenje ima lahko težke posledice. To je bila osnovna misel, na kateri sem hotel zgraditi film. Gre za uhronijo – alternativno zgodovino. V filmu lahko prepoznate Pariz, vendar je drugačen. Izbrali smo nekaj znanih točk, kot sta Eifflov stolp in botanični muzej The Grand Palais, in posneli ogromno fotografij, kakor je to za svoje knjige počel Tardi. In pomagali smo si s številnimi dokumenti, starimi fotografijami Pariza in svetovne razstave leta 1900. Navdih za hladno barvno paleto so bile barve, ki jih uporablja Tardi, in francoske kriminalke iz 40. let, ki se napajajo iz nemškega ekspresionizma.«
– Christian Desmares
kritike
»Avril je hči genialnih znanstvenikov, ki izgineta, toda tega zadušljivega življenja, utopljenega v večnem sedanjiku, se naveliča, zato – v družbi mačka Darwina – pokaže znanstvene zobe, kar pa jo prelevi v begunko, za katero se podijo mračne sile, ki vztrajajo, da je ta »parni vek« brez alternative. Še dobro, da niso izginili kreatorji tegale briljantnega, duhovitega, igrivega retro sci-fija, ki pokaže, kako bi bil videti svet, v katerem bi bile brez alternative podnebne spremembe. ZA+«
– Marcel Štefančič jr., Mladina
»Liki se ponašajo s poenostavljenimi, prijetnimi potezami in živijo svoja življenja v dvorazsežnem svetu, skrbno narisanem na roko – še ena staromodna nota (mestoma ji pomagajo skoraj nezaznavni računalniški učinki) v filmu z očarljivostjo takojšnje klasike, kar le še zapečati brezčasna razpoloženjska glasba Valentina Hadjadja. V vznemirljivi zgodbi, ki spoštuje inteligenco svojega občinstva, bodo pozorni starši našli protistrup za svoj strah, da gledanje risank lahko škoduje možganom. Če kaj, potem se zdi, da bo April in nenavadni svet gotovo deloval nasprotno, saj otroke spodbuja, da sledijo svojim strastem in ustvarjalnosti.«
– Peter Debruge, Variety
»Razni mehanični izumi so narisani podrobno in zelo skrbno ter več kot le prikimavajo delu Ghiblija, kar se zdi primerno zaradi velikega vpliva francoskih stripov na Hayaa Miyazakija. April in Darwin sta krasen glavni par, in ko se jima pridruži še sumljivi cestni razcapanček Julius (Marc-Andre Grondin), scenarij dobro uravnoteži humor, romantiko in prijateljstvo, ne da bi zdrsnil v enostavne črno-bele upodobitve.«
– Luke Shaw, Eye For Film
»’Nenavadni svet’ je prikazan skrbno in nadarjeno. Vse se poveže in sestavi v temačen svet, ki ga od Tardija že pričakujemo, a spominja tudi na znanstvenofantastične filme. Več podeželja, čisto malce več zraka, primernega za dihanje. V tem so prizorišča in svetloba filma resničen uspeh. Ko Aprilino letalo leti čez morje, kar je edino zatišje v akciji, še bolj cenimo lepoto dela. Občinstvo uživa v čisto vsakem izmišljenem zgodovinskem detajlu. Vse se zdi tako verjetno, da bi radi vedeli več o Franciji pod Napoleonom V., čeprav si tega gotovo ne bi želeli doživeti.«
– Claire La Combe, Cineuropa