ANIMATOU Claude Luyet, G. Schwizgebel, D. Delachaux, C. Barras, R. Andreani, A. Lachavanne (Studio GDS) Švica, 2007, BetaSP, 5’36”
Lov mačke in miši z uporabo petih različnih animacijskih tehnik.
ZADNJA PREDSTAVA / LÕPUÕHTU Hardi Volmer (Nukufilm) Estonija, 2007, 35mm, 14’40”
Neke noči se na planoti Karahundzi zberejo nenavadne figure, podobe boga, ki jih je človek ustvaril v različnih obdobjih in kulturah. Sočasno v nekem tehničnem središču tiskajo vse kombinacije črk v znanih svetovnih jezikih. Po prepričanju tibetanskih menihov bo zapis vseh različic božjega imena povzročil konec sveta. Pred velikim koncem pa se stvarnik odloči, naj se bogovi spoznajo.
ZGODAJ ALI POZNO / TÔT OU TARD Jadwiga Kowalska (Hochschule Luzern) Švica, 2007, 35mm, 5′
Veverica in netopir. Srečanje različnih svetov in časovnih intervalov … in še marsičesa drugega. Običajno, vsakdanje življenje se po nesreči nenadno ustavi. In tako se začne skupno popotovanje dveh samotnih postav.
MORNARJEVA ZVESTOBA / SEEMANNSTREUE Anna Kalus Avstrija, Nemčija, 2008, 35mm, 11′
Nemi animirani film je brez besed, čeprav izhaja iz besed. Svojo formo in tematiko ohlapno razvija iz mračne in rahlo nekrofilne pesmi Joachima Ringelnatza z naslovom Seemannstreue, v kateri prvoosebni pripovedovalec pripoveduje o tem, kako je zakopal svojo umrlo nevesto Alwine v mrzlo zemljo, jo nato izkopal in tako dalje.
MOKRE SANJE / VLAZEN SON Ivan Ivanovski Makedonija, 2007, miniDV, 1’14’’
Film v mešani tehniki, ki združuje kiparstvo, risbo in fotografijo v enem samem animacijskem postopku, prikaže notranje, blodnjavo izkustvo dekleta in intenzivno erotično občutenje, ki ga izzovejo njene sanje.
TINNITUS #1 Michele Bernardi Italija, 2007, miniDV, 3’46’’
Zoprn žvižg odzvanja v mojih ušesih: gre morda za utrujene misli, ki naseljujejo celice mojih majhnih možganov?
SOSLEDJE / SEKWENS Robert Sowa (S.T.F.A.E.I.V. Studio A) Poljska, 2007, 35mm, 7’53”
Sosledje – položaj, ko ena stvar časovno sledi drugi. Film potuje vzdolž nejasne meje med spomini in sanjami. Mož se ne more osvoboditi spomina na ljubljeno osebo. V mislih obuja pretekle podobe, da bi poustvaril skupne doživljaje. Resnična opazovanja se mešajo z neresničnim in metaforičnim. Film z uporabo izrazito vizualnih sugestivnih podob prikaže študijo osamljenosti in ločitve.
PRAVLJICA ZA LAHKO NOČ / ESTI MESE Kassay Réka (Filmtett) Romunija, Madžarska, 2008, BetaSP, 2’18”
Zgodba o zastrupljenih medenjakih. Animirani film po kratki zgodbi Örkényja Istvána je narejen s pomočjo medenjakastih likov, ki jih je na koncu treba tudi pojesti.
SVETA BRADA / SAINTE BARBE Claude Barras, Cédric Louis (Hélium Films/TSR/SSR idée suisse/Cinémagination/National Film Board of Canada) Švica, Kanada, 2007, 35mm, 8’
Mali Leon ima rad svojega dedka in njegovo gosto črno brado s čarobnimi močmi, ki zna celo gosenice spreminjati v metulje. A Leonova babica bi rada divjo brado postrigla in pod njo spet našla urejenega gospoda, s katerim se je poročila in ki je nosil le lične brčice. Ko starec spi, se babica s škarjami v rokah nevarno približuje, a Leon budno pazi na dedka. Dokler bo ta živ, bo imel tudi brado!
VODNJAK / STUDNIA Andrzej Gosieniecki (Studio Mansarda) Poljska, 2008, BetaSP, 9’07”
Pravkar se je posušil edini vodnjak v puščavski vasici. Vaščani si izmislijo neverjeten načrt, kako priti do vode …
OPTIČNO TOLKALO / OPTICAL PERCUSSION Gerd Gockell Švica, Nemčija, 2008, 35mm, 4’20”
Tretji del trilogije izmišljenih rekonstrukcij. Leta 1937 sta se Oskar Fischinger in John Cage sestala v Los Angelesu, da bi razvila filmski projekt, za katerega bi Cage napisal glasbo. Zaradi nesrečnega dogodka ni bil projekt nikoli izpeljan, a Fischingerjeve ideje o zvoku so močno zaznamovale poznejše Cageovo skladateljsko delo. Ali se pričujoča rekonstrukcija približa njunemu namenu, ostaja odprto vprašanje.