Svetovna premiera filma O neskončnosti v Benetkah je – za tiste med nami, ki ljubijo razsežne možnosti filma – priložnost za praznovanje. Andersson je razvil tako resnično značilen in izviren način ustvarjanja filmov, da njegovo delo upravičeno sodi v povsem samosvoj žanr. Njegovi filmi so bili vrhunci festivalov po vsem svetu in so prejeli vrsto pomembnih mednarodnih nagrad. Anderssonovi fimi so sestavljanke samostojnih sekvenc, vsaka povsem nepričakovana, ki se povežejo v duhovno celoto. Včasih se lik iz enega absurdnega prizora pojavi v drugi sekvenci, poskrbi za neke vrste narativno nit – ali pa tudi ne. Filmi se razvijajo z alkimističnim odvzemanjem vizualnih in zvočnih elementov, pod natančnim nadzorom mojstra umetnika. Kot pravi Andersson sam: “Če tehnično popolnost združiš s prelepo energijo in poezijo, potem je to fantastično. To želim doseči – in to je izredno težko.” Čudež Anderssonovih filmov je, da osvetlijo veliko neprijetnega in negotovega o nas, a to osvetlitev motivira moralna odgovornost in ljubezen do človeštva.
Larry Kardish, filmski kritik in kurator
(odlomek iz Zapiski o transcedentalnem filmarju)
O avtorju
Roy Andersson (1943, Göteborg) se je mednarodno uveljavil leta 1970, ko je njegov prvi celovečerec Švedska ljubezenska zgodba (En kärlekshistoria) osvojil štiri nagrade na Berlinskem filmskem festivalu. Leta 1975 je začel uspešno kariero režiserja televizijskih oglasov, ki so mu poleg osmih zlatih levov v Cannesu prinesli tudi finančna sredstva za snemanje filmov. Leta 2000 je na omenjenem festivalu prejel posebno nagrado žirije za Pesmi iz drugega nadstropja (Sånger från andra våningen), prvi del trilogije “o tem, kako je biti človek”. Film je utrdil režiserjev osebni slog, ki ga zaznamujejo statični posnetki, do potankosti premišljene podobe ter preplet absurdnega humorja in človečnosti. Drugi del trilogije, Ti, ki živiš (Du levande), je bil leta 2007 prikazan v sekciji Posebni pogled v Cannesu, zadnji del, Golob je sedel na veji in razmišljal o življenju (En duva satt på en gren och funderade på tillvaron), pa je leta 2014 režiserju prinesel zlatega leva v Benetkah. Goloba smo si lahko ogledali tudi na rednem sporedu Kinodvora. O neskončnosti je Anderssonov šesti celovečerec.
Razstavo smo pripravili v sodelovanju z: Demiurg
Pokrovitelj: Creative Europe Media
Zahvala: Vasja Bibič, Johan Karlsson (Roy Andersson Filmproduktion AB)
Fotografije, plakati, skice: © Roy Andersson Filmproduktion AB & Studio 24
Citati in besedila: Roy Andersson, Larry Kardish, Johan Karlsson
Izbor, priprava in oblikovanje: Metka Dariš
Postavitev: Mateja Babnik
Produkcija: Kinodvor
marec 2020