Danes je blagajna odprta od 16:00 do 20:00 (odpre se čez 10:20).

Projekcije filma

četrtek, 31. 10. 2024 / 19:00 / Dvorana

Noč grozljivk

Nakup paketov vstopnic

nedelja, 10. 11. 2024 / 19:00 / Dvorana

Za zamudnike

Asset 1

Carrie Carrie

Brian De Palma / ZDA / 1976 / 98 min / angleščina

Projekcije filma

četrtek, 31. 10. 2024 / 19:00 / Dvorana

Noč grozljivk

Nakup paketov vstopnic

nedelja, 10. 11. 2024 / 19:00 / Dvorana

Za zamudnike

Asset 1
Carrie Briana De Palme, po prvem romanu Stephena Kinga posneta študija najstniške tesnobe z ikonično, za oskarja nominirano Sissy Spacek v glavni vlogi, je med svojimi vrstnicami – vrhovnimi klasikami in najbolj priljubljenimi grozljivkami vseh časov – še vedno kraljica maturantskega plesa.

režija Brian De Palma, scenarij Lawrence D. Cohen (po istoimenskem romanu Stephena Kinga) , fotografija Mario Tosi, Isidore Mankofsky, montaža Paul Hirsch, glasba Pino Donaggio, produkcija Paul Monash , igrajo Sissy Spacek, Piper Laurie, John Travolta, Amy Irving, Nancy Allen, William Katt

IMDb

Fotografije

zgodba
Plaha in sramežljiva najstnica Carrie je v šoli tarča vrstniškega nasilja, doma pa žrtev pretirano zaščitniške in versko blazne matere. Toda Carrie ima posebno sposobnost: moč telekineze. Ko jo kruto ponižanje na maturantskem plesu pahne čez rob, se njen maščevalni bes razpoči nad na videz idiličnim predmestjem. 

iz prve roke
»Če se roman Stepfordske žene ukvarja s tem, kaj moški hočejo od žensk, govori Carrie predvsem o tem, kako ženske najdejo načine za izražanje svoje moči, pa tudi česa se moški pri ženskah in ženski seksualnosti bojijo. /…/ Hočem reči, da sem se pri pisanju te knjige leta 1973, le tri leta po diplomi, dodobra zavedal, kaj feministično gibanje pomeni zame in druge pripadnike mojega spola. V svojih bolj odraslih implikacijah je to knjiga o moškem nelagodju in strahu pred prihodnostjo ženske enakosti. /…/ Carrie White je zame žalostno zlorabljena najstnica, primer osebe, ki ji v breznu krvoločnežev, bolj znanem pod imenom običajna srednja šola v ameriškem predmestju, za vedno zlomijo duha. Toda hkrati je Ženska, ki se prvič zave svojih moči – in na koncu kot Samson pod ruševinami templja pokoplje vse in vsakogar.«
– Stephen King, Danse Macabre

kritike
»De Palma, v očeh mnogih le impersonator Alfreda Hitchcocka, je iz grozljivke naredil triler, ljubezensko zgodbo, gotsko komedijo, film zorenja, kritiko fundamentalizma in predvsem opero – z erotičnimi vožnjami kamere, vizualnimi ekshibicijami, slow-motion apokaliptiko in soundtrackom Pina Donaggia je ustvaril atmosfero, v kateri je bil lahko ekstatičen, perverzen in ekscesen /…/. Amerika – patriarhalna ideologija, družina, zakon – ni več rešljiva. Rešitve znotraj sistema ni več mogoče najti, ker ga je preplavila in okužila ideologija, tako da De Palmi ne ostane drugega, kot da ‘kar se da najbolj uživa v fascinantnem spektaklu korupcije in dezintegracije’, pravi [Robin] Wood.«
– Marcel Štefančič, jr., Zadnji film: vzpon in propad novega Hollywooda

»Stephen King je priznal, da je svoje zgodbe o adolescenci črpal iz lastnih srednješolskih spominov, tako učitelja kot učenca. Spominov na čas ‘bolečine in mržnje’. Srednješolsko izkušnjo je primerjal z obredi iniciacije ameriških Irokezov, ki so svoje mlade bojevnike tolkli z gorjačami. Če zamenjajte gorjače z žaljivkami, dobite srednješolsko slačilnico iz uvodnega prizora Carrie, kjer skupina deklet neko spolno nevedno in neizkušeno sošolko obmetava z vložki in tamponi. Ko vas iz omamnega preleta ženske slačilnice v počasnem posnetku bliskovito iztrga stekel napad na obupano, krvaveče dekle, se zdi, kot bi se iz erotičnih sanj nenadoma prebudili v nočni mori. /…/ Predmestna gimnazija je mikrokozmos družbe. Carriejini sekularni vrstniki so socialni darvinisti, ki napadajo šibkejše. /…/ De Palma je namenoma ustvaril dramatično napetost med najstniško eksploatacijsko komedijo in psihološko grozljivko, katere vpliv je bil neznanski. Sprožila ni le poplave pubertetniških grozljivk, od Noči čarovnic (Halloween) do Krika (Scream), temveč tudi kultne prostaške najstniške komedije, kot sta Nora hiša (Animal House) in Pri Pujsu (Porky’s). /…/ Tisto vedro prašičje krvi je za vselej zaznamovalo našo kulturno krajino.«
– Ian Nathan, Stephen King at the Movies

 »/…/ še vedno eden mojih najljubših filmov – in dejansko eden najpomembnejših filmov v mojem življenju. Bil je glavni razlog, poleg Altmanovega Nashvilla, da sem se odločil postati filmski kritik. To pa zato, ker me Carrie ni samo vznemirila, prestrašila in priklenila moje pozornosti; po vsem telesu me je stresla kot elektrošok, na novo prevezala kablovje moje domišljije in mi razkrila, kaj vse lahko film je.«
– Owen Gleiberman, Entertainment Weekly

»Carrie Briana De Palme je grozljivka, ki te naravnost uroči, s tako šokantnim koncem, kot ga ne pomnimo, odkar je morski pes planil na krov ladje v Žrelu. Toda hkrati je film (in zato je tako dober) tankočuten človeški portret. To dekle, Carrie, ni zgolj še en stereotipni produkt s tekočega traku grozljivke; je sramežljiva, čedna maturantka z zapletenim življenjem, zelo podobna marsikomu, ki smo ga nekoč poznali.«
– Roger Ebert, Chicago Sun-Times

»Najboljši srhljivo-smešen film, odkar smo videli Žrelo – mamljiv, strašljiv, poetičen šoker v režiji Briana De Palme poseduje najbolj pregrešno baročno senzibiliteto, ki je ta hip na delu v ameriškem filmu.« 
– Pauline Kael, The New Yorker

sreda, 25. 09. 2024

S Carrie v 16. Noč grozljivk

V noči z 31. oktobra na 1. november bo potekala 16. Noč grozljivk. Uvod v najbolj srhljivo noč v letu bo film Carrie (Brian De Palma / 1976), celoten program s še štirimi filmi bomo razkrili 21. oktobra. Tako kot vsako leto filme izbira Marcel Štefančič, Jr. Paketi vstopnic so že v prodaji!

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Zadnje plavanje Last Swim

Sasha Nathwani

petek, 27. 09. 2024 / 17:00 / Dvorana

Ziba, nadarjena srednješolka, se odloči, da skupaj s prijatelji preživi še zadnji dan pred poletnimi počitnicami. Uporniški duh in želja po zabavi jih poganjajo po poletno razpoloženih londonskih ulicah. Vendar je neobremenjenost le navidezna. Ziba se na skrivaj spopada z odločitvijo, ki ji bo spremenila življenje. 

Stekleničarji Flašaroši

Nemanja Vojinović

petek, 27. 09. 2024 / 19:30 / Mala dvorana

Vizualno osupljiv opazovalni dokumentarec Nemanje Vojinovića je poklon živahni, pomembni, a nevidni skupnosti. Ekološki vestern, posnet na setu nekdanje zibelke evropske neolitske civilizacije, nastavi ogledalo sodobni kulturi množične potrošnje.

Stari hrast The Old Oak

Ken Loach

petek, 27. 09. 2024 / 20:00 / Dvorana

Ken Loach, stari hrast britanskega socialnega realizma, v svojem značilno ognjevitem, čustveno neposrednem slogu poziva k sočutju in medkulturni solidarnosti.