Spomladi leta 1940 se je štiristo tisoč vojakov, pripadnikov zavezniških sil, znašlo v obroču nemške vojske. V največji pomorski evakuaciji, kar jih pomni vojaška zgodovina, se je njihovemu reševanju pridružilo sedemsto civilnih plovil. Enega najtežje pričakovanih filmov lanskega leta je posnel Christopher Nolan (Izvor, Medzvezdje).
kritike
»Evakuacija /…/ v Nolanovem Dunkirku – babilonsko mozaičnem, ledeno nelinearnem, morasto distopičnem, intenzivnem kot Sicario, kinetičnem in že kar panfilmskem, posnetem s perspektive morja, ribiške ladje, neba, na katerem Tom Hardy tolče nemške lovce, in obale, kjer zavezniška vojska pod nemo taktirko Kennetha Branagha agonično čaka na odrešilne rušilce – izgleda kot Titanik. /…/ Christopher Nolan ustvari šekspirjanski Grand Guignol, v katerem nihče ne ve, kaj se dogaja, a je vsem jasno, da tisti, ki bodo to preživeli, ne bodo nikoli več povsem pri sebi. Dunkirk, ki vojne akte prikazuje kot filmske akte (film je vojna, vojna je film), izgleda kot totalni film, ki skuša izumiti svojo atomsko bombo. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Christopher Nolan je v marsikaterem pogledu postal Stanley Kubrick naše dobe. Številnim režiserjem je uspelo žanrske filme spremeniti v umetnost. /…/ A le redko se zgodi, da bi bil rezultat hkrati prestižen film in visokoproračunska uspešnica.«
– David Bordwell, Observations on Film Art
»Osupljivi realizem, vrhunska igra in izrazito zadržana režija se v Nolanovi vojni drami združijo v prevzemajoč spektakel.«
– Philip Kemp, Sight & Sound
»Impresionistična mojstrovina.«
– Todd McCarthy, The Hollywood Reporter
»Nolan je ustvaril film, ki je senzacionalen v vsakem pomenu besede: cilja tako v srce kot v duha, a tja prispe skozi osrednji živčni sistem.«
– Alonso Duralde, The Wrap
»Dunkirk je vojni film brez sovražnika, brez zgodovine in brez junakov. Nolanov monumentalni ep o drugi svetovni vojni bi bilo zato prelahko označiti za protivojni film. To je kinetična umetnost filmskega spektakla, ki svojih skrivnosti ne razkrije tako zlahka – če jih sploh ima.«
– Dana Linssen, De Filmkrant
»Ko gre za preživetje, ni junakov. Je pa nekaj junaških trenutkov, v katerih nastopijo britanski piloti v spopadu z nemškimi bombniki in lovci. Film namreč prepleta trojno dogajanje: na obali, na morju (utapljanje ladij, reševalne ribiške barke) in v zraku, in to veliko bolj prek situacij (strahotnih, pogumnih, obupanih, sebičnih in nesebičnih) kakor pa posameznih usod ali likov. Predvsem pa vse to počne na tako čutno nazoren način, tako masivno, fizično in mučno navzoče, kot da smo sami tam.«
– Zdenko Vrdlovec, Dnevnik
»Nolan, ki je obrtniško mojstrstvo zlaganja zgodbe kot origamija prikazal že s trilerjem Memento, še preseže prejšnje dosežke, saj vzporedno spremljamo tri zgodbe, ki trajajo različno dolgo (teden, dan, uro), a se navezujejo in na koncu zaključijo v celoto. Igra je odlična, junaki pa predstavljeni povsem človeško, z omejenim prikazom izlivov panike, časti in junaštva, ki poudarijo, da je bila ta operacija – kot tudi vsaka vojna – kolektivni dosežek. Zgodba skoraj vsakega od izpostavljenih, povsem dodelanih, plastičnih, likov je namreč videti kot ena od mnogih v nepregledni množici na plaži, morju in v zraku.«
– Igor Harb, Vikend
»Evakuacija /…/ v Nolanovem Dunkirku – babilonsko mozaičnem, ledeno nelinearnem, morasto distopičnem, intenzivnem kot Sicario, kinetičnem in že kar panfilmskem, posnetem s perspektive morja, ribiške ladje, neba, na katerem Tom Hardy tolče nemške lovce, in obale, kjer zavezniška vojska pod nemo taktirko Kennetha Branagha agonično čaka na odrešilne rušilce – izgleda kot Titanik. /…/ Christopher Nolan ustvari šekspirjanski Grand Guignol, v katerem nihče ne ve, kaj se dogaja, a je vsem jasno, da tisti, ki bodo to preživeli, ne bodo nikoli več povsem pri sebi. Dunkirk, ki vojne akte prikazuje kot filmske akte (film je vojna, vojna je film), izgleda kot totalni film, ki skuša izumiti svojo atomsko bombo. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Christopher Nolan je v marsikaterem pogledu postal Stanley Kubrick naše dobe. Številnim režiserjem je uspelo žanrske filme spremeniti v umetnost. /…/ A le redko se zgodi, da bi bil rezultat hkrati prestižen film in visokoproračunska uspešnica.«
– David Bordwell, Observations on Film Art
»Osupljivi realizem, vrhunska igra in izrazito zadržana režija se v Nolanovi vojni drami združijo v prevzemajoč spektakel.«
– Philip Kemp, Sight & Sound
»Impresionistična mojstrovina.«
– Todd McCarthy, The Hollywood Reporter
»Nolan je ustvaril film, ki je senzacionalen v vsakem pomenu besede: cilja tako v srce kot v duha, a tja prispe skozi osrednji živčni sistem.«
– Alonso Duralde, The Wrap
»Dunkirk je vojni film brez sovražnika, brez zgodovine in brez junakov. Nolanov monumentalni ep o drugi svetovni vojni bi bilo zato prelahko označiti za protivojni film. To je kinetična umetnost filmskega spektakla, ki svojih skrivnosti ne razkrije tako zlahka – če jih sploh ima.«
– Dana Linssen, De Filmkrant