Začetek petdesetih. Prijatelja Sonny in Duane sredi Teksasa odraščata ob igranju ameriškega nogometa, osvajanju deklet in obiskih mestnega kina. Jacy je dekle iz bogate družine, ki si jo želijo vsi fantje na šoli – tudi Duane. Značilne mladostniške dni zaznamujejo ljubezenske lekcije, osamljenost, ljubosumje in druženje, predvsem pa sanje o pobegu iz zakotnega mesteca, ki ne obeta prihodnosti. Bližajoča se matura in zadnja kino predstava v priljubljenem hramu gibljivih slik simbolično naznanjata konec brezskrbne mladosti in vstop v neznani svet odraslih odgovornosti …
»Morali smo uporabiti črno-beli format. Zaradi barve bi bilo mesto preveč … čedno, mislim. In ena od podzavestnih misli je bilo upanje, da bi lahko pripomogli k preseganju neumnega tabuja zoper črno-beli format. Številnih filmov ne bi smeli posneti v barvi. Orson Welles mi je nekoč povedal, da so bile vse velike predstave monokromne. To je skorajda dobesedna resnica. Črno-bela obogati, zaznamuje jo skrivnostnost. Barva je preveč realistična.«
(Peter Bogdanovich)
Peter Bogdanovich
Rojen leta 1939 kot sin srbskega slikarja in pianista ter avstrijske matere judovskega rodu. Obiskoval je igralsko šolo Stelle Adler in najprej nastopal pred kamero, nato pa začel režirati. V sedemdesetih je bil del hollywoodske elite; takrat je posnel tudi svoje tri najodmevnejše filme: Zadnja kino predstava, Kaj te očka pušča samo? in Papirnati mesec. Danes je priznan filmski zgodovinar, kritik in novinar, producent, režiser in igralec.