Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:15 (odprto še 02:39, tel: 01 239 22 17).
Na sporedu od 4. aprila 2016.

Z mamo Sa mamom

Faruk Lončarević / Bosna in Hercegovina, Slovenija, Nemčija / 2013 / 80 min / bosanščina

Subtilen portret bosanske družine srednjega razreda na pragu velikih življenjskih sprememb. Medtem ko njena družina razpada, se mlada umetnica Berina sooča s prebujajočo se seksualnostjo in z materino neizbežno smrtjo. Oče se ne more sprijazniti z dejstvom, da se družinsko življenje v bistvu odvija že brez njegove žene, Berina pa skuša mamo in s tem vso družino rešiti na edini način, ki ga pozna – s pomočjo umetnosti, vere in čarovnije.

igrajo Marija Pikić, Mira Furlan, Branko Đurić, distribucija Vertigo

IMDb

Subtilen portret bosanske družine srednjega razreda na pragu velikih življenjskih sprememb. Medtem ko njena družina razpada, se mlada umetnica Berina sooča s prebujajočo se seksualnostjo in z materino neizbežno smrtjo. Oče se ne more sprijazniti z dejstvom, da se družinsko življenje v bistvu odvija že brez njegove žene, Berina pa skuša mamo in s tem vso družino rešiti na edini način, ki ga pozna – s pomočjo umetnosti, vere in čarovnije.

kritike
»Čustveno nabit portret družinske igre moči, prebujajoče se seksualnosti in smrtonosne bolezni v sodobnem Sarajevu /…/. Čeprav film na prvi pogled nima izstopajočega protagonista, v zgodbi dominirata Furlanova in Pikićeva kot mati in hči, vse do bridkega konca ujeti v zanko merjenja moči. /…/ Prikazati umirajočo žensko v tako nesimpatični luči, a brez obsojanja, je pogumna poteza Lončarevića in Furlanove. Jasna je morda res pasivno agresivna tiranka, a je večplastna in popolnoma verodostojna. /…/ Eleganten, v čistih jesenskih tonih posnet film obdela potencialno solzavo, senzacionalistično tematiko z občudovanja vredno fineso in zadržanostjo. /…/ Lončarević vseskozi vzdržuje krhko tonalno ravnovesje in dopušča, da brezbesedne montaže prizorov praznih parkirišč ali s snegom pobeljenih ulic spregovorijo o lavi bolečih čustev, ki brbota tik pod površino, tik onstran kadra.«
– Stephen Dalton, The Hollywood Reporter

»/…/ čeprav je film posredno povezan z balkansko vojno in njenimi posledicami, je to nedvomno buržoazna zadeva, ki se dotika tem izgube, žalovanja in odraščanja /…/. Liki v filmu ne razpolagajo s prav velikim številom replik; Lončarević se namesto tega raje nasloni na odlično sposobnost svojih igralcev, da misli in čustva prikažejo z izrazi obrazov in s telesno govorico.«
– Vladan Petković, Cineuropa

»Film Z mamo /…/ v prvi vrsti pozorno spremlja in izriše nemalokrat boleče natančen portret energične, dominantne matere, ki se spopada z zadnjim stadijem raka dojke in se sooča ne le z gotovo smrtjo, pač pa tudi z možem in dvema hčerkama, ki jih pušča za sabo. /…/ V ozadju je sodobno Sarajevo, kjer staro in novo še vedno sobivata, kjer se na balkonih suši perilo in verniki v mošejah žebrajo molitve, na drugi strani stojijo svetle, imenitne sodobne tehnološke zgradbe in bučne diskoteke, Lončarević pa se uspešno izogne melodramatskim pastem.«
– Dan Fainaru, Screen International

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Panorama

Ravno obratno Volveréis

Jonás Trueba

četrtek, 21. 11. 2024 / 18:50 / Dvorana

Je popoln razhod mogoč? Dolgoletna partnerja se v duhoviti, klepetavi in ekscentrični neromantični komediji, postavljeni v režiserjev rojstni Madrid, odločita za ločitev – in priredita »ločitveno« zabavo.

Sestre v savni Savvusanna sõsarad

Anna Hints

četrtek, 21. 11. 2024 / 20:15 / Mala dvorana

V intimnem, globoko empatičnem dokumentarnem prvencu Anne Hints in varnem mraku tradicionalne dimne savne ženske delijo svoje najgloblje skrivnosti in najbolj osebne izkušnje. Evropska filmska nagrada za najboljši dokumentarec.

LIFFe / Panorama

Črni pes Gou zhen

Guan Hu

četrtek, 21. 11. 2024 / 21:15 / Dvorana

Poetična drama o nenavadnem prijateljstvu med nekdanjim kaznjencem in črnim potepuški psom osvetljuje družbeno aktualno tematiko Kitajcev, ki so zaradi industrijskega razvoja ostali prepuščeni samim sebi.