zgodba
Sedmo poglavje legendarne franšize o Rockyju je presenetljivo sveže in osebno delo, ki nadaljuje zgodbo iz povsem nove perspektive: film se osredotoči na nezakonskega sina Rockyjevega dolgoletnega tekmeca in prijatelja Apolla Creeda, Stallone pa prevzame vlogo njegovega ostarelega trenerja in zanjo prejme zlati globus ter nominacijo za oskarja za stransko moško vlogo.
iz prve roke
»Navdušenje nad Rockyjem sem podedoval po očetu, ki je bil velik ljubitelj teh filmov. /…/ Ko sem končeval filmsko šolo /…/ pa je moj oče, ta veliki, močni možakar, zbolel. Zaradi živčno-mišične bolezni so mu začele atrofirati mišice. /…/ Zelo me je pretreslo, ko sem ga gledal, kako postaja vedno šibkejši. Vse, kar sem povezoval z njegovo moškostjo, je izginjalo. Začel sem se spraševati, kaj je tisto, kar te naredi moškega. /…/ Pomislil sem: kako bi bilo, če bi se nekaj podobnega zgodilo očetovemu junaku, Rockyju? Tako je nastala ideja za film.«
– Ryan Coogler
kritike
»Creed, Cooglerjev ganljivi, iskreni, trezni in pronicljivi reboot Rockyjeve franšize, zaznamuje veličastna, grenka ironija. Gre za prepričljiv žanrski izdelek, ki zadosti vsem zahtevam serije, hkrati pa za zelo osebno in strastno delo. To je nedvomno Cooglerjev film – on ga je zrežiral, napisal zgodbo in skupaj z Aaronom Covingtonom tudi scenarij. Film je prav tako političen kot režiserjev drugi celovečerec, v neodvisni produkciji nastala drama Postaja Fruitvale (Fruitvale Station). Poleg tega /…/ je kljub studijskim normam in standardom, ki jim mora ustreči, celo bolj izpopolnjen, daljnosežen in analitičen kot njegov odlični prvenec. Coogler je sodobni filmski mit spretno predelal v vizijo skupnosti in priložnosti, zvez in družbenega kapitala, družine in denarja.«
– Richard Brody, The New Yorker
»Scenarist in režiser Ryan Coogler izpolni vsa pričakovanja, ki jih je vzbudil s prvencem Postaja Fruitvale (2013), ter ponudi inteligenten, kinetičen, izvrstno izpeljan mainstream film, igralcu Michaelu B. Jordanu pa priskrbi še eno odlično odskočno desko pri njegovem vzponu med zvezde. A največje presenečenje je Sylvester Stallone: to je prvi Rocky, pri katerem ni sodeloval kot scenarist, in prvi, v katerem je odigral stransko vlogo, a veteranski igralec strne v vlogo vso svojo nezgrešljivo ljubezen do lika ter kot igralec zakoplje globlje kot kadarkoli. /…/ Stallone si zasluži pohvalo, da je tvegal z mladim režiserjem. Njegovo zaupanje je bilo bogato poplačano.«
– Andrew Barker, Variety
»Creed, epos o superjunaški generaciji, ki štafeto preda novi generaciji, izgubljenih očetih in Sili, je rimejk originalnega Rockyja (tako kot je nova Vojna zvezd – epos o superjunaški generaciji, ki štafeto preda novi generaciji, izgubljenih očetih in Sili – rimejk originalne Vojne zvezd), toda namesto pretiravanja, ki bi ga lahko pričakovali, dobimo film, ki izgleda tako, kot da je posnet po resnični zgodbi. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»S prepletom temeljnih človeških motivov, ki se nanašajo na iskanje identitete, ponosa, družine, lastnega mesta v svetu in večkratne permutacije odnosa oče-sin je [Coogler] posnel krasno posvetilo izvirniku, hkrati pa je pustil odprta vrata za nova srečevanja v ringu. V opaznem trendu reciklaže filmskih klasik v zadnjem času je tako Creed eden od najbolj verodostojnih podvigov.«
– Gorazd Trušnovec, Radio Slovenija
»Prizemljen, smešen, ganljiv, subtilen – ne le najboljši nastop Stallonejeve kariere, ampak eden najboljših nastopov leta.«
– Sheila O’Malley, rogerebert.com