zgodba
Neil Jordan se dve desetletji po Intervjuju z vampirjem vrača k vampirskemu podžanru, še vedno prežetem z režiserjevo otožno, a surovo romantiko, gotsko atmosfero, krvjo in skušnjavo. Clara in Eleonor, ženski različici Louisa in Lestata, se naselita v turobnem obmorskem mestecu, da bi ubežali teži krivde in skrivnostne preteklosti, ki ju zasleduje že dve stoletji.
kritike
»Byzantium, ki je naslov dobil po hotelu, v katerem pristaneta ubežnici, ni dopolnilo Somraka, ampak ženska verzija Intervjuja z vampirjem, pa tudi intervju z Alfredsonovo Vampirsko ljubeznijo. Dekleti potrebujeta kri (bordel je popolna ‘pivnica’), toda tudi skrivališče pred mačistično, šovinistično Bratovščino, ki ji ni všeč, da sta tako svobodni, tako neodvisni, tako transgresivni in tako nesmrtni. V času, ko skušajo biti moški kot ženske (večno mladi in najstniški, feminilni, metro, nezastarljivi, ‘nesmrtni’), se to pač ne spodobi. Zato tudi ne spita v krsti, ampak v zgodovini, ki jo za sabo vlečeta tako, kot je Corbuccijev Django za sabo vlekel krsto.«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»Mešanica žilavosti in melanholije, refleksije in brutalnosti. Idealen vampirski film za težke fane Somraka, ki so prvič izkusili ljubezensko razočaranje in so zdaj željni veliko manj udobne in nedolžne vizije večne ljubezni …«
– Kim Newman, Empire
»Jordanova izjemna sposobnost ustvarjanja nabito metaforičnih podob – od zašiljenega kremplja, ki prebada žilo, do slapu, ki se steka v reko krvi – zgovorno dokazuje, kako zelo živ je še vedno ta neživi žanr.«
– Keith Uhlich, Time Out New York