Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:30 (za danes zaprto).

Cesarstvo čutil Ai no korida

Nagisha Oshima / Francija, Japonska / 1976 / 102 min / japonščina

Kanonska klasika erotičnega filma in eden najbolj kontroverznih art filmov vseh časov. Nagisa Oshima skozi čutno in razkošno zgodbo o usodni strasti, posneto po resničnih dogodkih, razgrne kritično alegorijo japonske kulture.

Fotografije

Leto 1936. Kichizo je lastnik gostišča v predmestju Tokia. Čeprav je poročen, se zaplete s svojo služabnico, nekdanjo prostitutko Sado. Njuno razmerje postaja vse bolj obsesivno, medtem ko se ljubimca pogrezata v odmaknjeni svet naslade. V cesarstvo čutil, osvobojeno vseh okovov družbene morale. Toda sleherna potešitev le še podžiga njuno nevarno in nazadnje smrtonosno strast.

Kanonska klasika erotičnega filma in eden najbolj kontroverznih art filmov vseh časov. Nagisa Oshima skozi čutno in razkošno zgodbo o usodni strasti, posneto po resničnih dogodkih, razgrne kritično alegorijo japonske kulture. Ko je Cesarstvo čutil leta 1983 prispelo v Kino Sloga, je v dolgih 61 dneh predvajanja s 60.454 obiskovalci postalo najbolj gledan film tistega leta v Ljubljani. Na Japonskem, kjer se je režiser zaradi obtožbe obscenosti znašel pred sodiščem, je predvajanje integralne, necenzurirane različice še danes prepovedano.

»Razlog, zakaj se Oshimov film na domačih tleh spopada s takšnimi težavami, je v tem, da kljubuje konvencionalnim japonskim nazorom in se na ta način sooča in spopada s političnimi načeli, ki iz njih izhajajo. Kot je zapisal režiser sam: filmi, kot je Tanakov Ženska po imenu Sada Abe, vzamejo spolnost za svojo snov, ne pa temo, ter se varno umeščajo v mehkoerotično kategorijo pinku eiga, ki je nastala prav zato, da jih razoroži. Toda Oshima je režiral druge vrste film – takšnega, ki je po njegovih besedah ‘rušil tabuje’. To je počel s pomočjo erotike, ki ni bila sama sebi namen, kakor velja za ‘rožnati film’, temveč je postala sredstvo za preiskovanje in demistificiranje japonske kulture in posledično japonskega značaja. Za ta namen je moral ustvariti način filmskega upodabljanja, stil, ki je razgalil vse in hkrati vzbujal empatijo. To nista dva igralca, ki skušata vzburiti gledalca kot v rožnatem filmu; v središču trdoerotičnega filma, kakršnega je izumljal Oshima, sta dve resnični osebi, ki vzburjata druga drugo. Oshima je želel politizirano erotiko in ne pornografske predstave.«
– Donald Richie, »In the Realm of the Senses: Some Notes on Oshima and Pornography« (2005)

»Koncept ‘obscenosti’ je na preizkušnji, ko si drznemo uzreti nekaj, kar si želimo videti, a smo si to prepovedali. Ko začutimo, da je bilo vse razkrito, ‘obscenost’ izgine in nastopi osvoboditev. Če pa tisto, kar si želimo videti, ni bilo dovolj razkrito, se tabu ohrani, občutek ‘obscenosti’ ostaja in se še krepi. Pornografski filmi so tako testni teren za ‘obscenost’, koristi pornografije pa so očitne. Pornografski film je treba avtorizirati, nemudoma in popolnoma. Le tako lahko ‘obscenost’ postane nesmiselna.«
– Nagisa Oshima, »Theory of Experimental Pornographic Film« (1976)

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.