Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:10 (odprto še 07:48, tel: 01 239 22 17).
od 9. januarja 2014

Okus po ljubezni Dabba

Ritesh Batra / Indija, Nemčija, ZDA, Francija / 2013 / 104 min / hindi, angleščina / 15+

Drobna dopisna romanca z ulic večmilijonske metropole nam razkrije, da lahko upanje včasih najdemo tam, kjer ga najmanj pričakujemo. Nagrada občinstva – Teden kritike, Cannes 2013.

režija Ritesh Batra, scenarij Ritesh Batra, fotografija Michael Simmonds, montaža John Lyons, glasba Max Richter, zvok Michael Kaczmarek, produkcija Guneet Monga, Anurag Kashyap, Arun Rangachari, igrajo Irrfan Khan, Nimrat Kaur, Nawazuddin Siddiqui, Denzil Smith, Bharati Achrekar, Nakul Vaid, Yashvi Puneet Nagar, Lillete Dubey, distribucija v Sloveniji Demiurg

festivali, nagrade Svetovna premiera in nagrada občinstva – Teden kritike, Cannes 2013. Najboljši igrani celovečerec – Zagreb 2013. Nagrada občinstva – World Cinema Amsterdam FF 2013. Nagrada islandske cerkve: posebna omemba – Reykjavik 2013. Karlovi Vari 2013. Telluride 2013. Toronto 2013. London 2013. AFI Fest 2013. Sarajevo 2013. Zatvoritveni film LIFFa. Nominacija za nagrado BAFTA za najboljši tuji film.

IMDb

DVD filma je na voljo v naši Knjigarnici.

Fotografije

zgodba
»Včasih te lahko celo napačen vlak pripelje na pravo postajo.«

Po ulicah Mumbaja hitijo raznašalci hrane, da bi delovnim možem dostavili kosila, ki so jih zanje ljubeče pripravile njihove žene. Legendarna mumbajska dostavljalska služba slovi po svoji nezmotljivosti, pa vendar se slastno kosilo, ki ga je mlada gospodinja Ila skuhala za svojega odtujenega moža, nekega dne znajde na mizi Sajaana, odljudnega računovodje tik pred upokojitvijo. Ila in Sajaan si začneta izmenjevati sporočila in medtem ko menažka s pismi potuje sem ter tja po kaotičnih ulicah velemesta, se med osamljenima dušama počasi rojeva nepričakovano prijateljstvo …

Drobna dopisna romanca z ulic večmilijonske metropole nam razkrije, da lahko upanje včasih najdemo tam, kjer ga najmanj pričakujemo. Nagrada občinstva – Teden kritike, Cannes 2013.

zanimivosti
Odločitev indijske komisije, da filma ne pošlje v tekmo za tujejezičnega oskarja, je sprožila val neodobravanja med številnimi navdušenimi kritiki in gledalci.

Skupnost dostavljavcev hrane v Mumbaju sestavlja pet tisoč posameznikov, ki so svoj poklic podedovali že od prednikov. Tople obroke, ki jih gospodinje pripravijo v svojih kuhinjah, vsako jutro razvozijo na delovna mesta njihovih mož, popoldne pa prazne posode vrnejo na domove. Raznašalci so nepismeni in si pomagajo z zapletenim kodnim sistemom barv in simbolov. Njihov sistem dostavljanja je analizirala Harvardska univerza in zaključila, da naslov zgreši le ena od štirih milijonov pošiljk. Okus po ljubezni pripoveduje zgodbo o eni izmed njih.

iz prve roke
»Okus po ljubezni je zgodba o dveh prebivalcih Mumbaja, ki živita vsak v svojem zaporu: eden v zaporu svojega zakona in drugi v zaporu svoje preteklosti – dokler nekega dne zgrešena pošiljka kosila ne poveže njunih življenj. Okus po ljubezni je tudi zgodba o Mumbaju. /…/ Mumbaj je mesto, v katerem so ljudje podobni svojim menažkam. Milijoni se vsak dan prevažajo od doma do delovnega mesta in zvečer spet nazaj – kot kakšni predmeti na tekočem traku. Zaradi neprestane naglice, ki jo Mumbaj vsiljuje svojim prebivalcem, se ti nikoli ne utegnejo ustaviti, da bi razmislili o svojih sanjah ali o tem, kaj se je z njimi zgodilo. Veliko mesto, ki zna biti tako kruto, pa je po drugi strani lahko tudi radodarno. Ta film se je iz zgodbe o eni izmed redkih napačno dostavljenih menažk razvil v zgodbo o upanju, ki ga lahko včasih najdemo tam, kjer bi ga najmanj pričakovali. /…/ Privlačijo me zgodbe, ki govorijo o tem, kako nas lahko včasih življenje preseneti, zgodbe, ki najdejo nekaj zanimivega v vsakdanjem. V Okusu po ljubezni liki spoznajo, da so pozabili marsikaj, kar se jim je zgodilo – ker do sedaj niso imeli nikogar, s komer bi svoja doživetja lahko delili. Subtilni magično-realistični elementi v zgodbi pripravijo gledalca do tega, da se vpraša o lastni veri v fantastično. /…/ Okus po ljubezni je zgodba o življenju, o katerem sanjamo – nasproti življenju, ki ga živimo, ter o pogumu, ki ga potrebujemo, da svoje sanje spremenimo v resničnost. /…/ Zgodba govori tako o usodi, ki nas vodi skozi življenje, kot o odločitvah, ki lahko – ko tako želimo – naše življenje spremenijo.«
– Ritesh Batra, režiser in scenarist

portret avtorja
Štiriintridesetletni Ritesh Batra se je rodil in odrasel v Mumbaju, danes pa živi med Mumbajem in New Yorkom. Leta 2009 je s scenarijem za dolgometražni film The Story Of Ram sodeloval na scenaristični in režijski delavnici festivala v Sundanceu. Njegovi kratki filmi so bili prikazani na številnih mednarodnih festivalih in v umetniških galerijah. Za kratkometražec v arabskem jeziku Café Regular, Cairo je med drugim prejel nagrado mednarodne žirije FIPRESCI v Oberhausnu in posebni omembi žirije v Tribeci in Chicagu. Trenutno dela na svojem naslednjem filmu, zgodbi o uličnem fotografu in njegovi muzi. Okus po ljubezni je njegov prvi celovečerec.

kritike
»Okus po ljubezni, melanholična in elegantna ljubezenska zgodba, ki se odvije na ulicah Mumbaja, je presenetljivo aromatičen šarmer debitanta Ritesha Batre. /…/ Batra prepoji film s toplino in človečnostjo /…/. Okus po ljubezni je poslastica prefinjenih okusov. /…/ Batra je ustvaril bolj eleganten in globok film, kot bi lahko sklepali iz premise. Nevsiljivo suvereno, tu in tam poetično, s ščepcem neobičajnega magičnega realizma začinjeno delo /…/.«
– Fionnuala Halligan, Screen Daily

»Imenovati Okus po ljubezni romantična komedija bi pomenilo trivializirati nekaj, kar je v resnici veliko bolj večplastno. /…/ Batra nežno, a samozavestno obrne naša pričakovanja ter ustvari film, ki je bogat, globok in zrel.«
– Kevin Jagernauth, The Playlist, IndieWIRE

»Najbolj očarljiva pri filmu je tankočutnost, s katero scenarist/režiser Ritesh Batra razkrije upe, bridkosti, obžalovanja in strahove vsakdanjih ljudi – to pa naredi brez kančka vzvišenosti in brez kakršnihkoli pripovednih trikov.«
– Deborah Young, The Hollywood Reporter

»Feel-good film, ki se dotakne srca in hkrati izogne pričakovanjem /…/«
– Jay Weissberg, Variety

»Navdušil me je Okus po ljubezni, veliki hit festivala v Tellurideu. Najboljši indijski film v dolgem času. Po mojem mnenju močan kandidat za oskarja.«
– Salman Rushdie

»Okusno presenečenje. /…/ Film spominja na Trgovino za vogalom (The Shop Around the Corner, 1940) ali Čaka te pošta (You’ve Got Mail, 1997) – s hrano namesto pisem ali e-sporočil.«
– ScottFeinberg, The Hollywood Reporter

»V času, ko je zaradi telefonskih sporočil, spletne pošte in različnih družbenih medijev komunikacija postala preprostejša in hitrejša, nam debitant Ritesh Batra postreže z očarljivo, staromodno ljubezensko zgodbo, ki vključuje na roko napisana in v menažke zatlačena pisemca. /…/ Tako dobrega filma že dolgo nisem videl.«
– Rajeev Masand, CNN-IBN

»Okus po ljubezni je izjemen film. Ganljiva zgodba /…/ o življenju in njegovih čudovitih ironijah. /…/ Daleč najboljši indijski film leta.«
– Raja Sen, Rediff Movies

»To je čustven, vizualno navdušujoč umetniški film, ki komunicira z občinstvom širom sveta.«
– žirija Zagrebškega filmskega festivala

»Menažka, ta retro predmet, tako postane njun novi medij, njuno novo družbeno omrežje njun mejl, tvit in sms v eni potezi. Tu imate torej rutinsko družbo, v kateri vse komunikacije potekajo digitalno, in precizno duhoviti film, ki hoče reči: s klasičnimi, analognimi, preddigitalnimi sredstvi, kakršno je pismo, dosežeš več kot z mejli, tviti in smsi. Ko pišeš pismo, si kreativnejši, inspirativnejši in zapeljivejši, preprosto več daš od sebe. Ostalo dodajo sabzi, daal, kofta, chapatis in jeera. Da s temi gastronomskimi pisemci ustvariš več, kot lahko ta družba prenese, je logično.« ZA+
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Namesto pisane eksplozije petja in plesa je tako nastala preprosta, “globalizirana” zgodba, ki je osvežujoče minimalistična in zadržana pri vsem, od uporabe barv pa do izraza čustev obeh protagonistov. /../ Batra se spretno izogne sladkobnim klišejem, ki bi jih tovrstna zgodba lahko potegnila s seboj, in se raje posveti simboliki osamljenosti v natrpanem tramvaju in melanholičnim razmislekom o naravi staranja. Raje kot za konec, ki ga igralec hoče videti, odloči za takega, ki je najbolj logičen za njegova protagonista.«
– Ana Jurc, MMC RTV SLO

Paket Okus po ljubezni

Predvajanje filma Fotograf na spletnem Kinodvoru spremljajo filmi Okus po ljubezni, Ljubezen na prvo bolezen in Ljubezen na prvi pretep. Na voljo do 23. junija.

The Masterchef in Cafe Regular, Cairo

Fotograf v režiji Ritesha Batre (Okus po ljubezni) na spored prihaja po ponovnem odprtju, do takrat pa vas vabimo k ogledu režiserjevih kratkih filmov The Masterchef in Cafe Regular, Cairo.

sreda, 07. 01. 2015

Filmska srečanja ob kavi: pogovor ob projekciji filma Okus po ljubezni

Po projekciji filma smo se pogovarjali z urednico, prevajalko in publicistko Zojo Skušek.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Uganka ognja Riddle of Fire

Weston Razooli

nedelja, 24. 11. 2024 / 14:30 / Dvorana

Duhovit, nenavaden, na 16-milimetrski filmski trak posnet film, v katerem tri otroke med iskanjem popolnega recepta za borovničevo pito pot zanese na gozdno odisejado, kjer srečajo sekto divjih lovcev, deklico z vilinskimi darovi in vrsto drugih nenavadnih likov. 

LIFFe / Predpremiere

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

nedelja, 24. 11. 2024 / 17:00 / Dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

LIFFe / Predpremiere

Dahomej Dahomey

Mati Diop

nedelja, 24. 11. 2024 / 19:30 / Dvorana

Mlada režiserka senegalskega porekla vrnitev zgodovinskih umetnin v afriško republiko Benin ob poetično razmišljujočem filmskem dokumentiranju izrablja še za debato o širšem družbenem pomenu tega simboličnega dejanja nekdanje kolonialne velesile.