Program je kuriral programski direktor festivala animiranega filma Fest Anča Jakub Spevák.
Hierofanija / Hierofania / Hierophany
Maria Nitek (Polish National Film School in Lodz)
Poljska, 2021, 3’37”
Film simbolično prikaže hierofanijo, kot je zgodovinar in filozof religije Mircea Eliade poimenoval manifestacijo svetega. Avtor predstavi sanjsko videnje na presečišču budnosti, sanj in psihedelične izkušnje. Hierofanija je fantazija o začetku – sveta? Človeka? Mita? Religije? Kulture? Je popotovanje v domišljijski svet, ki ne zahteva nedvoumne interpretacije.
Lesni otrok in skrita gozdna mati / Wood Child and Hidden Forest Mother
Stephen Irwin (small time inc.)
VB, 2020, 9’34”
Lovec globoko v gozdu brezbrižno iztreblja floro in favno, nato pa naleti na bitje, ki ga ni mogoče ubiti. Nenavadna pojava ga povleče v vrtinec preobrazbe, uničenja in stvarjenja, na pot nove identitete.
Sasha
Serghei Chiviriga (deFilm)
Romunija, 2022, 12’43”
Najstniškega polža, ki se v svetu in lastnem telesu ne znajde najbolje, soočenje z njegovo drugo polovico prisili, da začne na nenavaden način odkrivati resnico o svoji spolni identiteti.
Doghead
Momo Kato (Image Forum Institute of Moving Image, Tokyo)
Japonska, 2020, 4’24”
Rodi se življenje. Ustvari nov planet. Nato pridejo obiskovalci.
Ziegenort
Tomasz Popakul (Nolabel)
Poljska, 2013, 19’34”
Fish Boy je najstnik, ki se spopada s tegobami odraščanja. Njegove težave so še posebej hude, ker je drugačen: pol deček, pol riba. Fantova drama se dogaja v na videz idilični ribiški vasici, kjer ga želi oče izučiti za ribiča. Stigma zavrnitve na več ravneh vpliva na njegove medosebne odnose, ne nazadnje pa tudi na odnos do samega sebe.
Klimax
Bea Hoeller (Filmakademie Baden-Württemberg)
Nemčija, 2021, 2’46”
Z abstraktnimi in asociativnimi podobami ustvarimo notranji svet ženskih spolnih organov. Protagonistka Barbie doživlja preobrazbo. Kot Alica v Čudežni deželi se znajde v čarobnem svetu, prostoru skušnjave in sreče.
Bay of Plenty
Milva Stutz (neodvisna)
Švica, 2018, 12’03”
Pot odkrivanja fiktivnega, virtualnega otoškega sveta. Gledalec na njej sreča bitja, ki presegajo kategorije, kot so moški/ženska, umetno/naravno, živalsko/človeško, in neprestano spreminjajo svojo telesno obliko. Skupaj raziskujejo, kako bi lahko presegla fizične omejitve in se naučila ustvarjati nove pogoje (za življenje).
Scum Mutation
Ov (Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains)
Francija, 2020, 10’00”
Tukaj si, Scum, bitje v kletki. Tvoj pogled niha v gnevu mlade generacije, soočene z vzponom avtoritarizma. Tvoj krik priča o globoki rani, posledici zatiranja teles in misli. Tvoje geste, sla po preživetju, postavljajo pod vprašaj našo nagonsko in družbeno povezanost z nasiljem ter ponujajo nekaj, s čimer bi lahko dosegli prevrat v našem stanju. Scum, v tvojih silikonskih rokah rastejo in mutirajo zametki nečesa novega.