Danes je blagajna odprta od 14:50 do 20:30 (za danes zaprto).

Valovanje Flow

Gints Zilbalodis / Latvija, Francija, Belgija / 2024 / 84 min / brez dialogov

Ko zemljo zajame povodenj, si živalska druščina z mačko na čelu poišče zavetje na čolnu. Da bi preživele, se morajo naučiti sobivati ter si kljub razlikam zaupati in pomagati. Popotovanje, polno preprek, a tudi lepote in nežnosti, nudi prepotreben premislek o pomenu skupnosti za izgradnjo novih svetov.

režija Gints Zilbalodis, scenarij Gints Zilbalodis, Matīss Kaža, glavni animator Léo Silly-Pélissier, montaža Gints Zilbalodis, glasba Gints Zilbalodis, Rihards Zaļupe, oblikovanje zvoka Gurwal Coïc-Gallas, producenti Matīss Kaža, Gints Zilbalodis, Ron Dyens, Gregory Zalcman, produkcija Sacrebleu Productions, Take Five, Dream Well Studio

IMDb

Film, nagrajen na festivalu v Annecyju, ki živalim ne vsiljuje človeških lastnosti, temveč jim preprosto pusti, da so, kar so: živali.

Izjava režiserja
Mislim, da gre lahko animacija globlje v podzavest kot igrani film, saj kulturne ali jezikovne prepreke bistveno manj vplivajo nanjo. Lahko je veliko bolj univerzalna in prvinska. Po drugi strani pa mislim, da je ne bi smeli obravnavati prav nič drugače. Gre preprosto za eno od tehnik pripovedovanja zgodb. Zaradi živali in kamere, kakršno sem želel, se mi je zdelo, da je Valovanje mogoče ustvariti samo v animirani obliki. Upam pa, da ga ljudje ne bodo dojemali samo kot animirani film, ker so nanj močno vplivali tudi igrani filmi. Na neki način je to mešanica vseh igranih in animiranih filmov, ki so vplivali name.

V filmu ne pojasnimo vsega. Ne razložimo, zakaj pravzaprav pride do povodnji, kaj to pomeni ali kakšen pomen imajo kipi, ki jih odkrijejo. Tu in tam je kakšen namig, zakaj so tam, vendar vse skupaj ni zares pojasnjeno. Ne zanima me ustvarjanje ugank, ki jih mora gledalec razrešiti. Namen Valovanja ni v tem, da bi odkrivali njegov smisel, temveč da se prepustimo celostni izkušnji.

Naslov odraža enega od vidikov filma: gre namreč za film ceste, saj je dogajanje večinoma postavljeno v čoln, ki se nenehno premika naprej. Ta vidik je pomemben, saj odkrivamo najrazličnejša okolja, pa tudi zato, ker v filmu ni dialogov.

Nismo želeli, da bi se živali vedle kot ljudje ali razmišljale kot ljudje. Liki imajo zelo prvinske in preproste cilje, kar je nujno, saj ne uporabljamo dialogov. Vendar pa to ne pomeni, da so preprosti cilji kaj manj poglobljeni, manj tehtni. Drugače povedano: film je preprost, ni pa popreproščen. Hoteli smo uporabiti te osnovne ideje in imeti dovolj časa, da jih temeljito prevprašamo. Pri njihovi obravnavi ne hitimo.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Panorama

Greice Greice

Leonardo Mouramateus

sreda, 13. 11. 2024 / 11:00 / Dvorana

Očarljiva komedija, ki spretno preigrava teme izmišljanja zgodb in potvarjanja resnice, parodira svet umetnosti in se poklanja hollywoodskim komedijam zmešnjav.

LIFFe / Predpremiere

Dekle z iglo Pigen med nålen

Magnus von Horn

sreda, 13. 11. 2024 / 16:00 / Dvorana

Temačno zgodbo o težkem življenju v Københavnu po prvi svetovni vojni so navdihnili resnični dogodki, ki na Danskem še danes burijo duhove.

LIFFe / Perspektive

Vsi odtenki svetlobe All We Imagine as Light

Payal Kapadia

sreda, 13. 11. 2024 / 18:30 / Dvorana

Igrani prvenec je indijski režiserki Payal Kapadia že na začetku ustvarjalne poti prinesel veliko nagrado žirije na festivalu v Cannesu.