Danes je blagajna odprta od 10:00 do 19:00 (odpre se čez 02:34).
Na sporedu od 21. do 27. novembra 2013.

Vse je izgubljeno All Is Lost

J.C. Chandor / ZDA / 2013 / 106 min / angleščina

Vse je izgubljeno je napeta in dramatična zgodba o moškem v poznejših letih, ki mora za preživetje uporabiti vse svoje izkušnje, znanje, spretnost in iznajdljivost. To vizualno osupljivo minimalistično odisejado, posneto skoraj brez dialoga, zaznamuje izjemen nastop Roberta Redforda.

režija J.C. Chandor, scenarij J.C. Chandor, fotografija Frank G. DeMarco, podvodna fotografija Peter Zuccarini, montaža Pete Beaudreau, glasba Alexander Ebert, zvok Richard Hymns, Gary Rydstrom, Steve Boeddeker, Brandon Proctor, produkcija Neal Dodson, Anna Gerb, Justin Nappi, Teddy Schwarzman, igra Robert Redford, distribucija v Sloveniji Karantanija cinemas, uradna stran filma

festivali, nagrade Cannes 2013. Melbourne 2013. Telluride 2013. New York 2013. London 2013. Mill Valley 2013.

IMDb Uradna stran

zgodba
Nekje daleč sredi Indijskega oceana se samotni jadralec nenadoma prebudi iz spanja. V njegovo jadrnico je trčil tavajoč ladijski kontejner in voda hitro vdira v notranjost. Izkušeni pomorščak nemudoma in brez panike popravi škodo, toda voda je že poškodovala vso radijsko in navigacijsko opremo, ladji pa se medtem približuje silovita nevihta …

Vse je izgubljeno je napeta in dramatična zgodba o moškem v poznejših letih, ki mora za preživetje uporabiti vse svoje izkušnje, znanje, spretnost in iznajdljivost. To vizualno osupljivo minimalistično odisejado, posneto skoraj brez dialoga, zaznamuje izjemen nastop Roberta Redforda.

zanimivosti
V filmu ni niti enega prizora, ki bi bil posnet na suhem. Snemanje je potekalo na odprtem morju (v Pacifiškem oceanu in na Karibih) ter v ogromnih bazenih studia v Baja Kaliforniji, prvotno zgrajenega za snemanje Cameronovega Titanika.

iz prve roke
»Preden začnem pisati, preden se ideja zares oblikuje, običajno iščem izziv. Rad imam preživetveni žanr, ampak kot piscu scenarijev so se mi s stališča zgradbe pripovedi ti filmi vedno zdeli nekoliko prisiljeni: vedno imajo glas pripovedovalca v ozadju, žogo za odbojko, video kamero ali kaj podobnega. A namesto da bi mi te reči lik približale, me na čuden način oddaljijo od njega. Če imaš v filmu en sam lik, boš težko napisal ure dialoga. In tudi če imaš v ozadju glas pripovedovalca, boš težko zajel vsa razmerja v njegovem življenju. /…/ Želel sem predvsem, da bi gledalec izkusil, kako je, če se soočaš s koncem svojega življenja. To je edina stvar, ki je človeštvu skupna: zavedanje, da bomo vsi umrli. Svojega junaka vidim kot nekoga, ki je živel v zanikanju, nekoga, ki o tem ni nikoli resno razmišljal. Film zato na neki način govori o sedmih stopnjah žalovanja za samim sabo. Robert Redford je seveda Robert Redford, ikonični igralec; težko ga gledamo brez vse prtljage, ki jo nosi naokoli, vendar pa upam, da bo občinstvo v njem nazadnje videlo le človeka, ki hoče preživeti. /…/ Upam, da bo gledalec v junaku lahko videl del sebe. Da bo lik postal utelešenje nekaterih njegovih upov, skrbi, sanj, strahov – vseh teh prvinskih človeških značilnosti. Želim si, da bi postal neke vrste ogledalo. In če sem svoje delo dobro opravil, bo film – tako kot popotovanje ‘našega človeka’ – razburljiv in strašljiv, upam pa, da tudi čustven in nepozaben.«
– J.C. Chandor, režiser in scenarist

»Scenarij mi je bil resnično všeč; bil je drugačen: drzen in ekscentričen.«
– Robert Redford, igralec

portret avtorja
Režiser, scenarist in producent J.C. Chandor je diplomiral iz ameriških in filmskih študij na Kolidžu Wooster v Ohiu ter študiral filmsko produkcijo na Univerzi v New Yorku. Svojo kariero je začel kot scenarist, producent in režiser dokumentarnih filmov in reklamnih spotov. Celovečerni prvenec Margin Call (2011) mu je prinesel nominacijo za oskarja za najboljši scenarij in poleg tega še vrsto drugih priznanj (npr. nagrado National Board of Review za najboljši režijski debi), uvrstil pa se je tudi na številne lestvice najboljših filmov leta 2011. Vse je izgubljeno je avtorjev drugi celovečerec.

kritike
»V sodobni ameriški kinematografiji bomo težko našli nekaj, kar bi bilo bliže čistemu eksistencialnemu filmu /…/. Impresivno varčna drama /…/, ki karakterizacijo oklesti do osnovnega preživetvenega nagona /…/.«
– Justin Chang, Variety

»Vse je izgubljeno je nepričakovan in precej navdušujoč prispevek k majhni, a sijajni zbirki filmskih fikcij, ki temeljijo na Robinzonu Crusoeju, od Inferna Roya Warda Bakerja do Buñuelove priredbe Defoejevega romana, Ichikawinega Taiheiyô hitoribocchi in filma My Side of the Mountain
– Kent Jones, Film Comment

»Večina filmov, ki postavi osamljeno figuro na sredo morja (kot Pijevo življenje) ali na samoten otok (kot Cast Away ali kot model celotnega žanra, Robinzon Crusoe), je osamljena, a optimistična pripoved o iznajdljivosti in preživetju. J. C. Chandor /…/ poskrbi za radikalen eksistencialni odmik od teh zgodb. /…/ Nekaj čudnega in novega se priplazi v Redfordove oči: to je strah. In v zadnjem delu filma sprijaznjenje s smrtjo. Vse je izgubljeno ima številne elemente, ki bi jih pričakovali od tovrstne zgodbe (morske pse, nevaren rešilni splav), a vsak trenutek je prepričljiv in človeški. Imamo Roberta Redforda pri šestinsedemdesetih, ki počne to, kar bi veliko zvezdnikov moralo delati, pa ne: tvega. Ponovno izumlja svojo umetnost. Zagrabi priložnost. In to je osupljivo opazovati. Iz dvorane sem prišel pred približno šestimi urami, in lahko vam povem, da mi konec filma še kar ne gre iz glave.«
– Owen Gleiberman, Entertainment Weekly

 »Najbolj nenavadna vloga v karieri Roberta Redforda /…/. Film je impresiven dosežek minimalističnega pripovedovanja, ki bolj kot katerakoli vloga v Redfordovi znameniti karieri postavi v ospredje igralčevo telesnost. Njegov nastop definira film na skoraj šokantno eksperimentalen način. /…/ pravi auteur filma je Redford. Medtem ko kamera plava nekaj inčev stran od njegovih ikoničnih modrih oči, vzame igralec material v svoje roke in prepoji film z umrljivostjo, ki ne zahteva pojasnjevalnega dialoga. Ko se mu približamo in ga opazujemo pri delu, smo priča nečemu, česar še nikoli nismo videli: Redford strne bistvo svoje kariere v niz mrzličnih pogledov.«
– Eric Kohn, IndieWIRE

 »Vprašaš se, kako je Chandorju uspelo, da je celovečerec o človeku, ki je obtičal na poškodovani in potapljajoči se ladji, naredil dramatičen. Tisto, zaradi česar film tako prevzame, je preciznost njegovega pripovednega sloga. Mornarjev boj gledalca popolnoma posrka vase. /…/ Pred dvema letoma je bil veliki oskarjev zmagovalec nemi film Umetnik (The Artist). Nobeno presenečenje ne bi bilo, če bi Vse je izgubljeno, še en film, ki je skoraj brez besed, dosegel nekaj podobnega.«
– Geoffrey Macnab, The Independent

»Mojstrovina preživetvenega žanra.«
– David Edelstein, Vulture

»Vse je izgubljeno je fascinanten poskus izogniti se konvencijam preživetvenega žanra.«
– Tim Grierson, Screen Daily

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

nedelja, 22. 12. 2024 / 11:00 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.

Superbožiček SuperKlaus

Steve Majaury, Andrea Sebastiá

nedelja, 22. 12. 2024 / 11:30 / Mala dvorana

Božiček se zaleti v glavo in začne verjeti, da je Superbožiček.

Zimske prigode iz živalskega sveta Le Grand Noël des animaux

več avtoric

nedelja, 22. 12. 2024 / 14:20 / Dvorana

Pet poetičnih živalskih pravljic, prepletenih z razigranimi snežinkami, vabi na očarljiva potovanja od Francije do Japonske in daleč na sever, kjer sije severni sij in božična čarovnija ne pozna meja. Vsaka zgodba je čarobna in ganljiva dogodivščina, ki razkriva pomen medsebojne pomoči, velikodušnosti in neprecenljive lepote narave v zimskem času.