»Gospe in gospodje, brez panike, prosim. A kričite! Kričite za svoje življenje! Srhljivec je v dvorani!«
Otvoritveni film 6. noči grozljivk, klasiko iz leta 1959, znano tudi kot ‘Državljan Kane gimmick filma’, si boste lahko prvič v Sloveniji ogledali v izvirni verziji Williama Castla: kot interaktivno predstavo v osupljivem PERCEPTU! Ta revolucionarna inovacija daje grozi povsem novo razsežnost, gledalca pa postavi v samo središče dogajanja. Strah in fizične reakcije igralcev na platnu boste občutili tudi tisti, ki boste sedeli v dvorani – vse do zadnje srhljive podrobnosti!
Režiser William Castle je slovel po domislicah, kakršni sta EMERGO! in PERCEPTO!. Interaktivna predstava, ki jo je zasnoval Bruce Goldstein, je poklon Castlovi legendarni zabavljaški žilici.
zgodba
Znanstvenik (Vincent Price) odkrije grozljivo in smrtonosno bitje, ki zraste na hrbtenici prestrašenih ljudi. V upanju, da bo tudi njemu uspelo vzrediti primerek, vzame prvi LSD trip v zgodovini filma (doživeli ga boste tudi vi s pomočjo fantastične PSYCHODELORAME!). Ko se bo srhljivec znašel v dvorani Kinodvora, ga lahko ustavijo le vaši kriki!
portret avtorja
»Največji showman našega časa je brez dvoma William Castle. William Castle, Kralj gimmickov, je moj idol. Zaradi njega sem hotel tudi sam snemati filme. Celo ljubosumen sem na njegovo delo. Po pravici povedano si želim, da bi bil William Castle. Kaj je v današnjih časih narobe s filmskimi navdušenci? Zakaj tega skrajno ekscentričnega režiserja/producenta še niso povzdignili med kultne filmarje? Kaj ni že čas za retrospektivo? Dokumentarec o njegovem življenju? Kakšno visokoletečo kritiko v Cahiers du Cinéma? Kaj ni že čas za ponatis njegove čudovite avtobiografije Step Right Up! I’m Gonna Scare the Pants Off America? Komu mar Ed Wood. Komu mar George Romero. William Castle je najboljši. Castle je Bog. /…/ Srhljivec [je] prav verjetno Castlova mojstrovina. /…/ Srhljivec je moj najlepši spomin iz mladosti. Šel sem ga gledat vsak dan. Ker je bilo takrat, ko je prišel v moj kraj, ožičenih samo okoli deset naključnih sedežev, sem vsakič tekel skozi dvorano, iščoč čudežne električne napravice. Medtem ko sem sedel in doživljal čudež z imenom Percepto, sem se zavedel, da morda obstaja takšna stvar kot umetnost v filmu.«
– John Waters, Crackpot: The Obsessions of John Waters
Iz intervjuja v publikaciji Bruce Goldstein: 25 Years of Repertory Programming at Film Forum:
»Ko smo začeli prikazovati Tinglerja, je bila na prvi matineji zelo dolga vrsta ljudi, ki so si hoteli zagotoviti sedež s ‘tinglerjem’. Po tem smo imeli projekcije v Hollywoodu, Washingtonu, Glasgowu, Dublinu, Münchnu, Neuchâtelu in Tel Avivu. Poleg tega gre za edino stvar, za katero so hoteli, da jo predstavim v Francoski kinoteki. Med tamkajšnjo vajo me je nekdo vprašal, ali želim spoznati legendarnega režiserja Alaina Resnaisa, ki je tistega dne ravno kosil v tamkajšnji kavarni. Rekel sem nekaj takega kot: ‘Še vprašate!’ Ampak mislite, da so me predstavili kot distributerja Lani v Marienbadu (L’Année dernière à Marienbad) ali kot programskega vodjo priznanega cinéma d’art et d’essai? Ne! Bil se tip, ki bo tistega večera predstavil film Le Frisson [francoski prevod naslova]. Priznati moram, da me je to malce jezilo. Potem pa je Resnais dejal: ‘Ah, Le Frisson! Isn’t zat ze one with Vincent Price, about ze monstair zat grows on people’s spines? I love zat picture!’«
Bruce Goldstein je programski direktor repertoarnega programa newyorškega Film Foruma in ustanovitelj distribucijske hiše Rialto Pictures.