»V svetišču filma obstajajo podobe, svetloba in resničnost. Sergej Paradžanov je bil veliki mojster tega templja.«
– Jean-Luc Godard
Kijevske freske Kiivs’ki freski
Sergej Paradžanov, Sovjetska zveza (Ukrajina), 1966, 15′
Načrtovani celovečerni film o posledicah druge svetovne vojne so oblasti med snemanjem prepovedale zaradi »izdajalske in mistične subjektivne upodobitve velike vojne za očetnjavo«. Filmski kolaž sestavljajo fragmenti, ki jih oblast ni uspela uničiti.
Hakob Hovnatanjan Hakob Hovnatanyan
Sergej Paradžanov, Sovjetska zveza (Armenija), 1967, 10′
V kratkem dokumentarcu in znanilcu mojstrovine Sajat-Nova: Barva granata (1969) Paradžanov z igrivo asociativno montažo spleta detajle portretov armenskega slikarja Sergej Paradžanov, Hakoba Hovnatanjana (1806–1881) z vizualno in zvočno krajino Tbilisija v 19. stoletju.
Arabeske na Pirosmanijevo temo Arabeskebi Pirosmanis temaze
Sergej Paradžanov, Sovjetska zveza (Gruzija), 1985, 21′
Paradžanov se pokloni slovitemu gruzijskemu slikarju samouku Niku Pirosmaniju (1862–1918) in s posnetki umetnikovih vizualnih svetov – tihožitij, portretov in prizorov vsakdanjega življenja – ustvari fantazmagoričen filmski esej.