zgodba
Sylvia živi preprosto in urejeno življenje: hčerka, služba, srečanja anonimnih alkoholikov. Vse pa se obrne na glavo, ko ji nekega večera s srednješolske obletnice domov sledi Saul … Film Michela Franca (Novi red, Sončni zaton) je Petru Sarsgaardu prinesel nagrado za najboljšega igralca na filmskem festivalu v Benetkah.
iz prve roke
»Želel sem posneti film o ljudeh, ki so se zaradi nekega razloga znašli na robu družbe. Njihova nezmožnost – ali nepripravljenost –, da bi se prilagodili pričakovanjem, pogosto izvira iz dogodkov, ki obstajajo le v njihovem spominu. Toda včasih jim prav ta marginalizacija omogoči pobeg pred sencami preteklosti; ponudi jim priložnost, da si ustvarijo življenje v sedanjosti. Film Spomin sprašuje, ali je tem sencam resnično mogoče ubežati.«
– Michel Franco
kritike
»Ali se lahko ženska zaljubi v moškega, v katerem je še malo prej videla pošast, in ali se lahko moški zaljubi v žensko, ki ga je še malo prej obtoževala spolnega nadlegovanja in posilstva? Kaj, če lahko moški zasije le na ozadju svoje toksičnosti – napačne, zmotne predpostavke? In kaj, če lahko ljubezen obstaja le, če temelji na napačni, zmotni predpostavki, manipulaciji? To, da ljubezen potrebuje veliko socialnega dela, pa itak vidimo. ZELO ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina
»V sodobnem filmu opažamo usihanje velikih ljubezenskih zgodb, kar je simptom domnevne razsvetljenosti naše dobe – preveč vemo o svetu, da bi nasedali romantičnim iluzijam, srečnim koncem, večni ljubezni, poroki. Toda ljubezenski filmi nikdar niso govorili ‘le’ o ljubezni, melodrama, eden temeljnih filmskih žanrov, ki so ga krstili tudi kot ‘ženski film’, je v enaki meri govorila o ljubezenskih čustvih kot o spolni in razredni politiki. To so bili nežni filmi z ostrimi političnimi poantami.
Spomin je sublimna vrnitev k tej tradiciji ljubezenskega filma, ljubezenska zgodba za dobo #metoo – dobo, v kateri ženske in moški ne morejo več nastopati v isti ljubezenski zgodbi. Razen če si priznajo, da ne vedo vsega. Ta film pokaže, da je prav doba po #metoo narejena za velike ljubezenske zgodbe, saj nikoli prej ni bilo tako težko, tako nemogoče ljubiti. Zdaj vemo, da je bila velika večina žensk na svetu vsaj enkrat zlorabljenih in jih sleherno srečanje z moškim lahko retravmatizira. Nihče se ne more več pretvarjati, kako napeti so današnji odnosi med spoloma – razen če ima demenco. Mojstrovina /…/.«
– Ivana Novak, MMC RTV SLO