Danes je blagajna odprta od 09:00 do 20:50 (odprto še 02:46, tel: 01 239 22 17).

Bežna srečanja Korotkie vstreči

Kira Muratova / Sovjetska zveza (Ukrajina) / 1967 / 96 min

Zgodba o naključnem ljubezenskem trikotniku je samostojen režijski prvenec Kire Muratove, ki v filmu odigra tudi eno glavnih vlog. Sanjava, formalno igriva meditacija o hrepenenju, daleč od konvencij socialnega realizma, je bila v Sovjetski zvezi dvajset let prepovedana.

režija Kira Muratova, scenarij Kira Muratova, Leonid Žuhovicki, fotografija Genadij Karjuk, montaža Olga Harakova, scenografija Aleksandra Konardova, Oleg Perederi, glasba Oleg Karavajčuk, produkcija Filmski studio Odesa, igrajo Kira Muratova, Nina Ruslanova, Vladimir Visocki, Valerij Isakov, Elena Bazilska, Lidija Bazilska, Olga Viklandt, Aleksej Glazirin, Tatjana Midna

IMDb

Fotografije

zgodba
Valentina je javna uslužbenka v zaspanem majhnem mestu. Poročena je z geologom Maksimom, ki pa je redko doma. Nezadovoljna z življenjem in službo Valentina zdolgočaseno postopa po hiši. Neke noči na vrata potrka Nadja. Valentina jo povabi naprej, misleč, da gre za njeno novo gospodinjsko pomočnico. Nadja sprejme delo, a Valentina ne ve, da je mladenka prišla v mesto poiskat Maksima, ki ji je zlomil srce, ko je med eno svojih odprav obiskal njeno vas …

kritike
»Bežna srečanja so bila le eden izmed številnih filmov, posnetih med letoma 1966 in 1967, ob samem koncu otoplitve v času Hruščova, v katerih so se sposobne, neporočene junakinje /…/ spopadale z neskladjem med zahtevami poklica ter zahtevami ljubezni, družine in – v širšem smislu – človeške narave. Ti filmi so daleč presegali stereotipe o sovjetski ženski iz časov Stalina: pepelka ali pa nepremagljiva amazonka. /…/ Zgodba Nadje in Maksima je izvirala iz kratke zgodbe Leonida Žuhovickega /…/, a Nadja v interpretaciji Nine Ruslanove je veliko bolj zanimiva od suhljate, bledolične sedemnajstletnice v knjigi. Je samostojna mlada ženska z globokimi koreninami v domači vasi. Toda najbolj zanimiv in razvit odnos v filmu je tisti med ženskama, ne pa med njima in Maksimom. Žuhovicki se sodelovanja z Muratovo spominja takole: ‘Moja zgodba je bila zgodba moškega; postalo pa je jasno, da želi Kira posneti film o ženskah.’«
– Jane Taubman, Kira Muratova: Kinofile Filmmakers’ Companion 4

»Bežna srečanja so simfonija, ki na resnično osupljiv način združuje zvok, sliko in provokativno družbeno kritiko. Ne preseneča, da je bil film dvajset let prepovedan.«
– Verena von Stackelberg, Sight and Sound

»Filmi Kire Muratove svojega sporočila ne nosijo na dlani in naše pozornosti ne nagradijo z običajnim čustvenim izkupičkom, zato jih je treba brati pazljivo. Toda priča smo izjemni, edinstveni inteligenci.«
– Peter Bradshaw, The Guardian

»Muratova zruši stereotip učinkovite birokratke, ko osvetli protagonistkine odnose z ljudmi. Zakaj se odloči kompromitirati lik napredne, opolnomočene sovjetske ženske s prikazom njene čustvene ranljivosti? Ko junakinjo osvobodi politične uporabne vrednosti, Muratova ponudi sliko, ki je v nasprotju s kanonom sovjetskega socialnega realizma. Mreže čustev in navezanosti postanejo prostor za preizpraševanje ideologije, s katero tekmuje ljubezen.«
– Steffanie Ling, Notebook

»V filmu Kire Muratove se liki oblikujejo skozi njihovo taktilno interakcijo s svetom stvari, ki jih obkroža. Ljudje in predmeti ustvarjajo čutni sistem znakov, v katerem potekajo spektakli subjektivnosti in želje. Rastline, posoda, glasbila, oblačila, posteljnina, stene, pohištvo in telefoni se zdijo skoraj živi. Ženski sveta ne raziskujeta le s pogledom, temveč tudi z dotikom. Zdi se, da Valentina pri nastavljanju ur ustvarja čutno povezavo s časom.«
– Isabel Jacobs, East European Film Bulletin

»Tekstura hišnih predmetov ter mehka geometrija svetlobe in senc bogatijo vsak kader te trpke drame o odnosih. /…/ Skrhanost odnosov se zrcali v konkretnih predmetih: razbitih krožnikih, nedelujočih pipah, kitari s počenimi strunami, raztrgani usnjeni jakni. Za nekatere predmete se izkaže, da jih je mogoče popraviti. Toda tragedija Bežnih srečanj je, da kljub pogostim izletom v preteklost življenja ni mogoče preprosto zakrpati.«
– Natalia Winkelman, The New York Times

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

sobota, 21. 12. 2024 / 18:30 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

sobota, 21. 12. 2024 / 19:45 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Anora Anora

Sean Baker

sobota, 21. 12. 2024 / 20:50 / Dvorana

Dobitnica letošnje zlate palme je svojevrstna pravljica o Pepelki, sodobna screwball komedija, v kateri se Sean Baker (Projekt Florida) na odkrit in neposreden način loteva tem seksa, ljubezni, denarja in moči.