Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:30 (za danes zaprto).

Speča lepotica La bella addormentata

Marco Bellocchio / Italija, Francija / 2012 / 115 min

Lanski dobitnik beneškega zlatega leva za življenjsko delo, italijanski mojster Marco Bellocchio, ob razvpitem primeru Eluane Englaro obravnava vprašanje evtanazije.

režija Marco Bellocchio, scenarij Marco Bellocchio, Veronica Raimo, Stefano Rulli, fotografija Daniele Ciprì, montaža Francesca Calvelli, glasba Carlo Crivelli, zvok Gaetano Carito, igrajo Isabelle Huppert (mati/mother), Toni Servillo (Uliano Beffardi), Alba Rohrwacher (Maria), Michele Riondino (Roberto), Maya Sansa (Rossa), Pier Giorgio Bellocchio (dr.Pallido)

festivali, nagrade Benetke 2012, Toronto 2012

IMDb

Lanski dobitnik beneškega zlatega leva za življenjsko delo, italijanski mojster Marco Bellocchio, ob razvpitem primeru Eluane Englaro obravnava vprašanje evtanazije.

Film dramatično razprostira pretresljivo dogajanje pred videmsko kliniko La Quiete, zadnjim domovanjem Eluane Englaro, ki je preminula po 17-letnem vegetiranju v komi. Dogajanje poteka v časovnem razponu šestih dni in drzno razgrinja politično zakulisje te tragedije, zaradi česar je film v Italiji že med nastajanjem sprožil ostre polemike. Elenina zgodba ostaja v ozadju, okrog nje pa se prepletajo in križajo peripetije fiktivnih likov z različnimi ideološkimi nazori in čustveno vpletenostjo v primer.  

»O primeru Englaro so časopisi, televizija in medmrežje obširno poročali. Obenem je pred kliniko, v katero so odpeljali dekle, protestiralo le nekaj ljudi s peščico argumentov in to je bilo vse. Medtem se je Italija po eni strani pripravljala na obrambo svoje ustave in po drugi na predlog zakona, ki bi prepovedal evtanazijo. V nekakšni Griffithovi montaži (dve izmenjujoči se vzporedni dejanji, ki ustvarjata napetost) je bilo čutiti veliko anksioznost, medtem ko se je življenje ubogega dekleta naravno končalo.« (Marco Bellocchio)

Marco Bellocchio
Rojen leta 1939 v Piacenzi, Italija. Filmsko režijo je študiral v Rimu in Londonu. V šestdesetih je začel kot ustvarjalec dokumentarnih in kratkih filmov. Že njegov prvi celovečerec Pesti v žepu mu je prinesel priznanje mednarodne filmske skupnosti. Je dobitnik vrste uglednih nagrad in eden najplodnejših filmskih ustvarjalcev svoje generacije, saj se je podpisal pod več kot dvajset različnih filmskih naslovov.

filmografija (izbor)
1965 I Pugni in Tasca (Fist in His Pocket/Pesti v žepu)
1972 Nel nome di padre (V imenu očeta)
1994 Il sogno della farfalla (The Butterfly’s Dream/Metuljev sen)
1997 Il principe di Homburg (The Prince of Homburg/Homburški princ)
1999 La balia (The Nanny/Varuška)
2002 Il ora di religione (Il sorriso di mia madre) (The Religion Hour (My Mother’s Smile)/Verska vzgoja)
2003 Buongiorno, notte (Good Morning, Night/Dobro jutro, noč)
2006 Il regista di matrimoni (The Wedding Director/Režiser porok)
2009 Vincere (Zmagati)
2012 La bella addormentata (Dormant Beauty/Speča lepotica)

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.