iz prve roke
»Prihajam iz patriarhalne družbe in po ločitvi sem se znašla v težkem položaju. Iskala sem smisel življenja. Zanimati so me začele zgodbe kurdskih žensk v Siriji. Hotela sem vedeti, kako to, da so se ta dekleta odločila izpostaviti in se upreti, čeprav so kot jaz živela v patriarhalni družbi. Kako zelo pomembni so morali biti njihovi cilji, da so raje izbrale boj, kot da bi ostale doma in igrale vloge, ki jim jih je dodelila družba? Kako jim je uspelo prestopiti meje, ki so jim bile določene kot ženskam? Ta vprašanja so me spodbudila, da sem zapustila Iran in se potopila v življenja žensk, ki so pred nekaj leti sprožile revolucijo. Te mladenke verjamejo, da lahko z medsebojno podporo ustvarijo enoto, ki se bo zavzemala za pravice vseh žensk po vsem svetu. Vprašala sem jih, ali bi šle v drugo državo, če bi bila tam vojna. ‘Da! Ker želimo osvoboditi ženske iz vseh patriarhalnih ideologij in držav. Borimo se za vse ženske.’«
– Negin Ahmadi
Vrata sanj Darvazeye royaha
Fotografije
Aktualno
Cent’anni Cent’anni
Maja Doroteja Prelog
nedelja, 24. 11. 2024 / 17:00 / Dvorana
Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.
Dahomej Dahomey
Mati Diop
nedelja, 24. 11. 2024 / 19:30 / Dvorana
Mlada režiserka senegalskega porekla vrnitev zgodovinskih umetnin v afriško republiko Benin ob poetično razmišljujočem filmskem dokumentiranju izrablja še za debato o širšem družbenem pomenu tega simboličnega dejanja nekdanje kolonialne velesile.
Dobra Good One
India Donaldson
nedelja, 24. 11. 2024 / 21:10 / Dvorana
Sedemnajstletna Sam se z očetom in njegovim prijateljem odpravi na izlet v gore. Moška se prerekata, se smilita samim sebi in stresata neslane šale. Sam to potrpežljivo prenaša – dokler eden od njiju ne prestopi meje.