Danes je blagajna odprta od 16:15 do 21:00 (odpre se čez 01:48).

Lore Lore

Cate Shortland / Nemčija, Avstralija, Velika Britanija / 2012 / 109 min / podnapisi, nemščina, angleščina / 16+

Po padcu Nemčije leta 1945 in zajetju nacističnih staršev se najstnica Lore z mlajšimi brati in sestrami odpravi na 900 kilometrov dolgo pot proti hiši svoje babice. Medtem ko se prebija skozi od vojne razdejano pokrajino, se sooča z lakoto, pomanjkanjem in lastno prebujajočo se spolnostjo. Da bi preživela, mora zaupati človeku, za katerega so jo vse življenje učili, da ga mora sovražiti. Film avstralske režiserke, dobitnice vodomca 2004 za Popolni preobrat (Somersault), je na lanskoletnem LIFFu prejel nagrado občinstva.

igrajo Saskia Rosendahl, Kai Malina, Ursina Lardi, Hans-Jochen Wagner, Nele Trebs, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Sydney 2012, Locarno 2012 (nagrada občinstva), Toronto 2012, London 2012

IMDb

zgodba
Po padcu Nemčije leta 1945 in zajetju nacističnih staršev se najstnica Lore z mlajšimi brati in sestrami odpravi na 900 kilometrov dolgo pot proti hiši svoje babice. Medtem ko se prebija skozi od vojne razdejano pokrajino, se sooča z lakoto, pomanjkanjem in lastno prebujajočo se spolnostjo. Da bi preživela, mora zaupati človeku, za katerega so jo vse življenje učili, da ga mora sovražiti. Film avstralske režiserke, dobitnice vodomca 2004 za Popolni preobrat (Somersault), je na lanskoletnem LIFFu prejel nagrado občinstva.

kritike
»Otroci, ki jih vodi 14-letna Lore, /…/ krenejo na ‘marš smrti’, na dolgo, ritualno, agonično potovanje, na 800-kilometrsko pešačenje k svoji babici, tako da izgledajo kot Rdeče kapice v črnem gozdu bratov Grimm. In ko se prebijajo skozi zelo ekspresionistične, nasičene, gotske, grimmovske, sturm-und-drangovske nemške gozdove, srečujejo raznorazne izzive, ki preizkušajo njihovo nedolžnost /…/, toda bolj ko jih spoznavamo, bolj spoznavamo globino njihove nacistične indoktriniranosti. /…/ Ideologija žre otroke. Lore izgleda kot nadaljevanje Hanekejevega Belega traku, ali bolje rečeno – kot Hanekejeva reimaginacija mjuzikla Moje pesmi, moje sanje. Le da je von Trappovih otrok več. ZA.«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Razlog, da film posrka gledalca in prepriča s skoraj vsako sceno, je predvsem režiserkina odločitev, da gradi film skoraj na izključno vizualni ravni – dialog je skopo odmerjen, omejen zgolj na najnujnejše, glasba pa se pogosto umakne tišini in tako ne prejudicira čustvenih vzponov in padcev junakov. Pri tem ji je v veliko pomoč kamera Adama Arkapawa, ki s pretanjeno uporabo svetlobe, s posnetki detajlov in njihovih tekstur poustvari atmosfero Lorinega notranjega sveta. Film seveda ni (niti ne želi biti) objektivna analiza časa, v katerem se dogaja, pač pa je poskus prikaza intimnega, povsem subjektivnega doživljanja posameznika, postavljenega v čas skrajnosti.«
– Špela Standeker, Dnevnik

»/…/ mračen ‘razvojni roman’, ki prevzame celoten čutni sistem /…/. Tako kot v avtoričinem Popolnem preobratu zgodba o odraščanju tudi tu temelji na raznovrstnih pomenih prebujajočega se ženskega telesa kot prizorišča strasti, blaga, namenjenega izmenjavi, in mehanizma za preživetje.«
– Emma Myers, Film Comment

»/…/ ta umerjen, subtilno kompleksen film ohranja spoštljivo razdaljo do dobro dokumentiranih grozodejstev druge svetovne vojne ter tako omogoča odprto interpretacijo zla.«
– Megan Lehmann, The Hollywood Reporter

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Dunja in princesa iz Alepa Dounia et la princesse d'Alep

Marya Zarif, André Kadi

sobota, 27. 07. 2024 / 17:15 / Dvorana

Osupljivo čustveno in vizualno popotovanje v Sirijo skozi pripoved šestletne deklice Dunje. Otroška perspektiva resni temi doda očarljivo mešanico pesmi, dišav in čarobnih moči, hkrati pa vzbuja upanje v moč solidarnosti državljanov sveta.

Drugo dejanje Le deuxième acte

Quentin Dupieux

sobota, 27. 07. 2024 / 19:00 / Dvorana

Léa Seydoux in Louis Garrel v prvem filmu, ki ga je zrežirala umetna inteligenca! Absurdna komedija Quentina Dupieuxa (Daaaaaalí!) je odprla nedavni festival v Cannesu.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

sobota, 27. 07. 2024 / 21:00 / Dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.