Danes je blagajna odprta od 17:40 do 21:00 (odpre se čez 13:14).

Fukušima: Nikogaršnja cona Mujin chitai

Toshi Fujiwara / Japonska, Francija / 2012 / 105 min

Cunami in nesreča v jedrskem reaktorju v Fukušimi marca 2011 sta že sprožila kopico dokumentarcev, toda le redki bodo tragedijo vzeli v precep tako meditativno kot Fujiwarov dokumentarec, ki vse skupaj jemlje kot podlago za širše razmišljanje o človečnosti, žalovanju, odzivanja na naravne (in tehnološke) katastrofe ter sodobni obsedenosti s podobami. Fujiwara tragedijo v Fukušimi obravnava s stališča medijske predstavitve katastrofe in zagovarja tezo, da danes v medijskem svetu tragedijo zaznamo (in se je spominjamo) samo ob vizualni »pokritosti«. Če ni podob (kot ob potresu v Armeniji leta 1988), potem tudi ni zavesti in spomina na katastrofo. Obenem je film meditacija o japonski tradiciji in njenem izginjanju; Fujiwara trdi, da Japonsko napačno dojemamo kot »deželo samurajev«, da je v resnici dežela poljedelcev, ki je danes (vsaj na kontaminiranem območju) resno ogrožena.

»V filmu je kar najmanj dialoga. To je bila logična izbira. Ker tam pravzaprav nikogar več ni, sem želel, da gledalci fizično začutijo odsotnost ljudi. Gre za grozljiv občutek … Film je rekviem, žalostinka za izgubljeno pokrajino, izgubljena življenja. Ne izraža samo politične kritike današnje vlade, temveč negativno ocenjuje celotno politiko japonske vlade v prizadevanjih ustvariti sodobni narod. V tem procesu smo morda pozabili, kaj je v družbi resnično pomembno – spoštovanje narave.« (Toshi Fujiwara)

Toshi Fujiwara – filmografija (izbor)
Tsuchimoto Noriaki: A Voyage To New York (2003); Fragments: On Amos Gitai & Alila (2004); We Can’t Go Home Again (2006); Fence (2008)

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Črni čaj Black Tea

Abderrahmane Sissako

torek, 23. 07. 2024 / 18:40 / Dvorana

Veliki poet afriškega filma Abderrahmane Sissako (Čakajoč na srečo) se vrača z melanholično romanco, postavljeno v afriško četrt tretjega največjega kitajskega mesta.

Joan Baez: Jaz sem hrušč Joan Baez: I Am a Noise

Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor

torek, 23. 07. 2024 / 19:45 / Mala dvorana

Intimen dokumentarni portret, v katerem legendarna pevka in aktivistka neobičajno odkrito spregovori o svojem življenju na odru in za njim.

Moj zločin Mon crime

François Ozon

torek, 23. 07. 2024 / 21:00 / Dvorana

François Ozon se po 8 ženskah in Gospodinji vrača s še eno duhovito komedijo o ženskah in slavi, postavljeno v glamurozni Pariz tridesetih let prejšnjega stoletja.