zgodba
Helena in Jakov se srečata v domu za upokojence; na kraju, kjer se življenje konča. Toda med njima se nepričakovano razvname ljubezen. Neke noči preskočita ograjo balkona in kot kakšna sedemdesetletna najstnika pobegneta v noč. Z avtom, ki ne more peljati vzvratno, se podata po odročnih cestah, svoja mobitela vržeta v reko in se kot begunca podata v naročje zadnje avanture. Tam nekje ju čaka ladja, na katero se Helena ni vkrcala pred šestdesetimi leti.
Na stotine zgodb pripoveduje o prvi ljubezni, Nočne ladje pa so zgodba o zadnji. Veterana Radko Polič in Ana Karić v tem nežnem in zabavnem filmu ceste znova dokazujeta, da ljubezen ne pozna meja.
iz prve roke
»V zadnjem času smo priča poplavi filmov, ki se ukvarjajo s poslednjimi dnevi na zemlji /…/. Očitno kolektivno čutimo, da smo prispeli do zidu in da nimamo več kam. Prav zaradi tega sem želel posneti film s čistimi in jasnimi čustvi; film, ki slavi ljubezen in v katerem so ljudje dobri. /…/ Film, ki se ne sramuje sentimentalnosti in se ne dela pametnega. Na kratko, film za publiko. /…/ Zadnja ljubezen je takšna kot prva: nepričakovana, nenadna in nerodna. /…/ To je film o zadnji ljubezni dveh ljudi, ki sta se že predala. To je njun zadnji ples, zadnja priložnost, zadnja romanca. /…/ Privlačijo me tople zgodbe. Zame je tudi to delo posvetilo nekemu zelo romantičnemu prizoru, zaradi katerega sem vzljubil film – prizoru iz Čudeža v Milanu [Miracolo a Milano], v katerem siromaki, ki so ostali brez kakršnegakoli izhoda, na metlah poletijo v nebo.«
– Igor Mirković, režiser in koscenarist
portret avtorja
Igor Mirković (1965, Zagreb) je leta 2001 s političnim dokumentarcem Novo, novo vrijeme v domače kinematografe pritegnil množico gledalcev, uspeh, ki ga je dve leti kasneje ponovil z Otroki sreče (Sretno dijete), nostalgičnim spomenikom punk-rock gibanju v komunistični Jugoslaviji. Njegova kratkometražca Krupni otpad (2007) in Inkasator (2009) sta bila nagrajena na Dnevih hrvaškega filma. Je eden od ustanoviteljev ter aktualni direktor filmskega festivala v Motovunu. Nočne ladje so njegov prvi celovečerni igrani film.
kritike
»Vsi se bomo strinjali, da starostne pege, ofucani šlafroki in zdravila na polici pod ogledalom niso najboljše priporočilo za sobotni večer, kino, jumbo pico in poznonočno veseljačenje /…/. Tudi zato sem se izogibal ogledu filma, preden je bil končan. /…/ In verjemite, splačalo se je čakati. Končni rezultat je resnično navdušujoč. /…/ nežna, neobičajna in skrajno očarljiva filmska romanca Ane Karić in Radka Poliča. /…/ Nočne ladje so zmagoslavje ljubezni. /…/ lepa, modra in zabavna lekcija o človečnosti, ki je nikakor ne smete zamuditi.«
– Ante Tomić, Slobodna Dalmacija
»Nočne ladje so nostalgično ‘iskanje izgubljenega časa’. /…/ Veterana Ana Karić in Radko Polič v tem svojevrstnem road-movieju briljirata kot neobičajna romantična protagonista. Ali gre za hrvaške Najine Mostove [The Bridges of Madison County]? Popolnoma nepomembno. Igor Mirković je uspešno debitiral. Življenje je sen in Nočne ladje nas popeljejo onkraj vsega, kar je v njem grdega.«
– Marijan Krivak, FILMOVI.hr
»Ana Karić se na fascinanten način preobrazi iz utrujene in poražene upokojenke v žensko, v kateri se še enkrat razplamti zanos ljubezni; to pa naredi z veliko igralsko močjo in slogom resnične dive.«
– žirija filmskega festivala v Puli
»Tako Polič kot [Ana] Karić sta izvrstna /…/. Produkcija je odlična, film je eleganten, s kančkom surovosti v ravno pravih trenutkih, kar mu daje osvežujoče trpek priokus.«
– Vladan Petković, Cineuropa
»Utrne ob vsem pa se lahko pomisel, kaj če je njuna zdajšnja ljubezen dejansko prva in je vse ostalo “samo” njuna ljubezenska igra? ja, kaj pa če ni? V vsakem primeru je zaključek lahko streznjujoč. Tako streznjenost kot očarljivost drame pa pričarata priznana protagonista, izjemna hrvaška igralka Ana Karić, ki je v vlogi Helene (že nagrajeni kot najboljši letos z zlato areno v znamenitem festivalskem Pulju) tako rekoč neprepoznavna, /../ in naš slavni Radko Polič, ki v vlogi Jakova ubira prav tako bistveno drugačne “registre” od prepoznavnih /../. In zahvaljujoč vsemu skupaj so prikupne Nočne ladje tudi življenjsko osveščajoče.«
– Uroš Smasek, Večer
»Morda zveni zateženo, a nenehne spremembe okolice, ki so ena od značilnosti filma ceste, ob izjemni igri Ane Karić in Radka Poliča oživijo zgodbo, jo naredijo čutno in ponekod zabavno ter predvsem romantično. /../ Polič in Karićeva zasijeta v odlični zgodbi.« 4 zvezdice
– Igor Harb, Vikend