Veličastna distopija, umeščena v Rusijo prihodnosti, v kateri se prepletata filozofski futurizem Tarkovskega in potrošniška ekscesnost, nam ponuja svojevrstno meditacijo o spolnosti, medsebojni komunikaciji in sodobnih centrih moči.
Piše se leto 2020 in Rusija doživlja ekonomski preporod, kar ji zagotavljajo bogati domači viri redkih mineralov in osrednja trgovska pot novega sveta, super avtocesta med Parizom in Guangzhoujem. Na politični ravni je vzpostavljena »ekološka demokracija«.Viktor, minister za naravne vire, njegova žena Zoja, njen brat Mitja, slavni TV-voditelj, ter Nikolaj, polkovnik, ki bdi nad varnostnimi razmerami na super avtocesti, so člani ruske družbene elite. Vsega imajo dovolj, le sreče in časa, da bi počeli tisto, kar imajo radi, ne. Tako se odpravijo v gorovje Altaj, kjer naj bi stal nekdanji sovjetski skrivni astrofizikalni laboratorij. Govori se, da se posameznik tam lahko izpostavi kozmičnim žarkom, ki v njem sprožijo proces pomladitve. Sprva se zdi, da je skupinici uspelo …
Aleksander Zeldovič
Rodil se je leta 1958 v Moskvi. Na prestižni moskovski univerzi Lomonosov je doštudiral psihologijo, nato pa se je vpisal še na VGIK, eno najbolj priznanih filmskih šol na svetu. Kot producent in režiser začne pod okriljem Mosfilma delovati že v drugi polovici 80. let. Celovečerni prvenec Zakat posname leta 1991, z drugim filmom, Moskva, pa mu uspe prodreti tudi na mednarodno prizorišče. Tarča je njegov tretji celovečerec.
»To je film o človeštvu v 21. stoletju, o omejitvah »človeškosti, vse prevelike človeškosti« v novem globalnem prostoru. Rusija, popačeno zrcalo Evrope, je njegova podzavest. Rusija, dežela grotesknih in nenehnih človeških poskusov, se vedno znova spoprijema z mučnim vprašanjem: ‘Kaj je človek, kje so njegove omejitve?«
– Aleksander Zeldovič
filmografija (izbor)
1986 Voitelnica (The Warrioress) (srednjemetražni)
1991 Zakat (The Sunset)
2000 Moskva (Moscow)
2003 The Process (dokumentarni)
2011 Mišen (Target/Tarča)