o filmu
Kako priti do prave zasedbe in ali je za uspeh na sceni potrebna sreča, kaj je Skočirja nakriziralo in zakaj je za dober rock’n’roll treba trpeti, resnica o Guštijevem odhodu iz benda in zakaj Zoki ni mogel v Sloveniji najti boljšega? Kako z dna ponovno osvojiti veliki oder ljubljanskih Križank, kdo se je spomnil velikega dogodka 15. obletnice, o palčkih in skrbi, da je vse na pravem mestu, zakaj so BFM slovenski Rolling Stonesi, katera njihova plata je najboljša in kaj se zgodi s človekom po 20-ih letih rokenrola? Kaj vse se pripeti na koncertiranju po slovenski deželi, kaj se v zaodrju dogaja 5 minut preden bend pride na oder, kako napisati komad, s katerim presežeš samega sebe, zakaj so glasbeni producenti pomembni in kako deluje mainstream rock’n’roll bend danes? Zakaj je tisti dan res tist’ dan, zakaj se nanj splača čakati ves teden in zakaj je važno, da zadane?
Tist’ dan v tednu, film o Big Foot Mami, eni najuspešnejših slovenskih glasbenih skupin, je zgodba, ki se je začela pred dvema desetletjema in v svojem ustvarjalnem zanosu traja še danes.
iz prve roke
»Zgodba o BFM je sama po sebi zanimiva in polna dogajanja, odlična podlaga za dokumentarni film. Izziv nam je bil pokazati, kako BFM deluje v sedanjosti, odnose med posamezniki in celoto, ki jo sestavljajo – bendom, ter občutiti aktualno atmosfero rock’n’rolla na velikih in malih slovenskih odrih.«
– Anže Verdel, Anže Petrič in Miha Čeak (Benjamin produkcija)
»Pustiti se razgaliti na velikem platnu je hoja po robu, sploh če si glasbenik in ne igralec. Predvsem smo zadovoljni, da je ekipi v filmu uspelo zaobjeti tako našo preteklost kot sedanjost, pa tudi pogled v prihodnost – najboljša nostalgija je namreč vizija za naprej!«
– Big Foot Mama
o avtorjih
Režiserji (scenaristi, snemalci, montažerji) Anže Verdel, Anže Petrič in Miha Čeak so samouki, člani neodvisne videoprodukcijske skupine Benjamin produkcija, ustanovljene leta 2001 v Ljubljani kot kulturno društvo. Benjamin produkcija je do danes producirala in realizirala več art videov, kratkih filmov, kratkih dokumentarcev, posnetkov koncertov in videospotov glasbenih skupin Srečna mladina, DJ Psiho, Kamerad Krivatoff, GP, Gal in Galeristi, Rotor, Demeter. Vsa dela so na ogled na kanalu www.youtube/benjaminprodukcija.
kritike
»Dokumentarec nas torej popelje na pot v družbi članov benda, katerih komentarji nas vodijo (heh, dolg’, dolg’ nazaj) od šolskih let in preigravanja tujih hitov, preko spremljanja Perota Lovšina na koncertih, pa vse do nepredstavljivo polnih Križank. Tako opazujemo razvoj skupine skupaj z vsemi vzponi in padci, ki pritičejo dvajsetletnemu uspehu in ustvarjanju. Lekcija, ki nam jo Tist’ dan v tednu odčita je preprosta. ‘Zmagovalnega tima se ne menja. Bistveno za bend je to, da ostane skupaj. Če ti rata, ti rata.’ In ravno ta prikaz sinteze in soodvisnosti petih posameznikov je po svoje presunljiv ter najmočnejša točka filma. /…/ Celovito gledano je Tist’ dan v tednu žanrsko korektno in za slovenski prostor pomembno delo, ki (razveseljivo!), ne bi smelo pritegniti zgolj oboževalcev skupine, saj ravno zaradi svoje iskrenosti poseduje domet, ki sega onkraj fanovske baze. Gledalcu še enkrat ponudi priložnost za ponovno evalvacijo svojega pogleda na skupino in glasbo, ki je že davno prestopila prag slovenske popkulturne mitologije.«
– Matevž Jerman, Ekran
»S koncertnim značajem filma so tako filmarji kot rokerji dokazali, da je kljub majhnosti te dežele mogoče delati turneje, jih beležiti s kamero in iz tega narediti prepričljiv cestni dokumentarec. V tem je Big Foot Mama končno uspela prekositi Siddharto, četudi so nekdanje mainstreamovsko rivalstvo med zasedbama presekali že vsaj Dan D, Tabu in Elvis Jackson. Film odlikuje še zaključna odprtost in nedokončanost, ki so mu jo bolj kot glasbeniki vdihnili filmarji. Gledalec ne obsedi z občutkom nostalgije, češ, bilo je dobro, škoda, da je tega zdaj konec, niti z občutkom, da je film ustvaril famo, ki ni v resnici nikdar obstajala. Ne. Ob koncu filma se dvigneš z občutkom, da bo Big Foot Mama svoje najboljše albume posnela takrat, ko bo Eddie Vedder nastopal z ukulelejem in z eno nogo v pokoju užival čast soiznajditelja veljavne rockovske zvrsti, grungea – ta pa ni drugega kot do konca izpeljani izraz za »kvazipank«, ki si ga je na začetku kariere začrtala Big Foot Mama.«
– Žiga Valetič, Odzven
»Tist’ dan v tednu je vrhunski rockumentarec o bendu, ki je ploščo posnel v petnajstih urah in postal kot banka – prevelik, da bi smel propasti. ZA +«
– Marcel Štefančič jr, Mladina