Azur in Asmar sta kot brata preživljala otroštvo v prelepem gradu sredi puščave. Bila sta različne krvi. Prvi je bil sin graščaka in drugi sin grajske varuške. Najraje sta imela njena dolga in živo pisana pripovedovanja. Najljubša od vseh pripovedi pa jima je bila zgodba o vili Djinn, ki je žalostna čakala, da jo prijazen in pogumen princ reši iz krempljev zla. Nekega dne njuno pravljično prijateljstvo pretrga Azurjev oče, ki pošlje sina v mesto na šolanje, Asmarja in njegovo mamo pa izžene iz gradu. Leta minevajo, nazadnje pa usoda spet združi nekdanja prijatelja. A ko se končno znova najdeta, se začne njuna tekmovalnost: vsak od njiju želi prvi poiskati in rešiti dobro vilo. Na poti do nje pa ju čaka polno presenečenj.
Izjava režiserja
»Ljudje me pogosto sprašujejo, kako ustvarjam filme za otroke. Moja skrivnost je v tem, da nikoli ne delam otroških filmov, saj otrok ne zanimajo filmi, ki so narejeni izključno zanje! Otroci morajo spoznavati svet in odkrivati nove stvari. Ni jim treba ves čas bresti po znanih vodah in vsake stvari razumeti v trenutku. Nekaterih zadev res ne povem brezobzirno in naravnost, ker so v dvorani otroci, a še vedno povem vse. Ne morem posneti filma, ki me v tem trenutku ne bi zanimal. Jaz sem svoj prvi gledalec, kot odrasla oseba in kot otrok, saj nosim v sebi vse starosti!«
Michel Ocelot
O filmu so povedali
»Zapeljiva animirana pripovedka z resničnim šarmom.« Peter Bradshaw, The Guardian
»S svojim prefinjenim, pravljičnim okostjem in politično ozaveščeno muskulaturo je Azur in Asmar prelepa, čeravno nekoliko počasna žival.« Michelle Orange, The Village Voice
»Oblikovalka produkcije Anne-Lise Lourdelet-Koehler nebrzdano niza prepletene vzorce mavretanske arhitekture in izjemno stilizirane ter detajlne pokrajine, da bi izklesala svet, podoben bogato ilustrirani otroški knjigi, ki je resnično oživela.« Leslie Felperin, Variety
Michel Ocelot se je rodil na francoski rivieri, odraščal pa v Gvineji in francoski pokrajini Anjou. Po študiju umetnosti v Franciji (na Akademiji lepih umetnosti v Angersu in Akademiji dekorativnih umetnosti v Parizu) ter v ZDA (Kalifornijski inštitut za umetnosti) je svoje profesionalno življenje posvetil animiranemu filmu. Posnel je okoli trideset kratkih filmov in nanizank za televizijo in veliko platno ter prejel številne nagrade na prestižnih mednarodnih festivalih, med njimi cezarja v Parizu, nagrado BAFTA v Londonu, glavno nagrado na festivalih v Zagrebu, Odensi, Annecyju, Kijevu, Ottawi … Od svojega prvega profesionalnega kratkometražca Les Trois Inventeurs (1979) sam ustvarja scenarije in vizualno podobo vseh svojih filmov. Leta 1998 je pozornost mednarodne publike pritegnil s svojim komercialno in kritiško uspešnim celovečernim prvencem Kirikou in čarovnica (Kirikou et la sorcière). Zaradi izjemne priljubljenosti filma je Michel Ocelot kmalu sklenil nadaljevati zgodbo o svojem malem junaku v filmu Kirikou in divje živali (Kirikou et les bêtes sauvages, 2005) s sorežiserko Bénédicte Galup. Film Azur in Asmar, ki ga je z neizmerno natančnostjo pripravljal od leta 2001, je prinesel vrsto novih izkušenj: Michel Ocelot je tu sodeloval s producentom igranih filmov (Christophe Rossignon, Nord Ouest Production), uporabil je 3D in 2D računalniško animacijo, produkcijsko in animacijsko ekipo pa zbral v Parizu, svojem domačem mestu. Za razliko od večinske produkcije animiranega filma v Franciji je film tako v celoti nastal v Parizu.