Zračni posnetki enega največjih nahajališč surove nafte na svetu ponujajo pogled v obsežno industrializacijo kanadskega naravnega področja. Proces pridobivanja bitumna iz peska Peter Mettler ob subtilni in minimalistični zvočni podlagi prikazuje s hipnotičnim drsenjem kamere čez širno področje naftnih nahajališč: ogromni bazeni zastrupljene vode, dimniki, industrijski stroji in odlagališča žvepla v obliki stopničastih piramid se raztezajo v neskončnost. Edino mejo industrijskemu projektu, ki bi lahko v končni fazi dosegel površino velikosti Anglije, izrisujejo bližnja urbanizirana naselja.
Petropolis je dokumentarec, ki brez uporabe apokaliptične govorice in nagovarjanja na takojšnje ukrepanje odpira prostor za konstruktivno kontemplacijo o energetski politiki zahodne civilizacije in njenih posledicah.
»V naslovu sem uporabil besedo perspektiva, ker se nam je ta zares ponujala med ustvarjanjem filma – perspektiva na situacijo, ki je izredno pomembna v povezavi s številnimi vidiki našega življenja, ko nanjo gledamo kot na del celote.«
– Peter Mettler
Producent filma Greenpeace Canada je projekt podprl z dodatnim gradivom v obliki intervjujev in statistik ter ga objavil na svoji spletni strani, avtorju pa zagotovil svobodo umetniškega izraza. Kakor njegova zgodnejša filmska dela, Podoba svetlobe (Picture of Light, 1994), Balifilm (1997) ter Hazarderji, bogovi in LSD (Gambling, Gods and LSD, 2002), je tudi Mettlerjevo zadnje delo meditacija na temo; ta je v filmu z izjemo kratkega monologa obravnavana v odsotnosti govorjene besede.