Danes je blagajna odprta od 10:00 do 21:30 (odprto še 08:54, tel: 01 239 22 17).
od 19. marca 2020

Hči Camorre Hči Camorre

Siniša Gačić / Slovenija, Italija / 2019 / 80 min / italijanščina

Slovensko-italijanski dokumentarec o zloglasni članici neapeljske mafije Cristini Pinto, znani tudi pod vzdevkom Nikita, ki se po prihodu iz zapora sooča z izzivi vsakdanjega življenja.

režija Siniša Gačić, scenarij Anka Pirš, fotografija Siniša Gačić, montaža Andrej Nagode, glasba Damir Avdić, zvok Alberto Bernardi, produkcija Dunja Klemenc (Studio Maj), koprodukcija B/arts, Zavod Zuhr, finančna podpora Slovenski filmski center, distribucija Cinemania group

festivali, nagrade Sarajevo (svetovna premiera v tekmovalnem programu); FSF Portorož (vesna za najboljši dokumentarec); K3 Beljak

IMDb Baza slovenskih filmov

Fotografije

zgodba
Cristina Pinto, nekdanja morilka neapeljske mafije Camorra, se po štiriindvajsetletni zaporni kazni skuša znajti v vlogi matere, partnerice in babice. Ko njen partner Raffaele zboli za rakom, Cristina poišče zatočišče pri hčeri Eleni, s katero skuša zapolniti dvajsetletno vrzel v odnosu.

Slovensko-italijanski dokumentarec o zloglasni članici neapeljske mafije Cristini Pinto, znani tudi pod vzdevkom Nikita, ki se po prihodu iz zapora sooča z izzivi vsakdanjega življenja.

iz prve roke
»Nekaj časa sem živela v Neaplju, od koder prihaja moj mož. V okolišu, kjer živi Cristina, je bilo njeno ime strah in trepet. Vsi so vedeli, da se Nikiti, kakor so jo klicali, nikakor ne smeš zameriti. Bila je noro lepa in noro fascinantna. Delovala je skoraj kot duh: obstaja, a je hkrati ni. /…/ Prek moževe družine sem jo potem spoznala, med nama je stekla energija in odločili sva se, da bova sodelovali. /…/ Ključno je bilo zaupanje, nisem je obsojala /…/, spoštovala sem jo v njeni pokončnosti in odločnosti. Ko me je prvič videla, ni bilo nobenih odvečnih besed, ni bilo zanikanja, češ ‘obsodili so me po krivem, nisem kriva’. – ‘Tam sem bila, to sem naredila in to zdaj plačujem. Ko pa bom odplačala, bova naredili ta film, tako kot sem uresničila vse drugo.’ /…/ Zame je bila ena bolj ganljivih stvari v filmu tkanje novega odnosa med mamo in hčerko. Mama in hči sta se želeli približati druga drugi, mi smo bili pri tem nekakšno gonilo, ko smo ju spodbujali, naj se pogovarjata. V njunih dialogih se razkrije marsikaj. /…/ Mislim, da je bilo zame ključno, da sem lahko z njo potovala po vseh deviantnih hodnikih njene duše /…/ Da je bila hladna, da je sprožila pištolo, da je rezala prste … to so dejstva. Po drugi strani pa je to človek, mogoče se sliši čudno, ki je topel in dober.«
– Anka Pirš, scenaristka

»Skozi različne faze snemanja in montaže smo se odmaknili od dejstev o Camorri, ker bi potem nastal zgolj še en film informativnega značaja /…/. Zanimali so me intimni vzgibi, kaj človeka pripelje do tega, da je takšen, kot je ali kot je bil – njegov osebnostni profil. Tako ali tako snemam življenje, ki pa ni skrito v dejstvih, ampak v čustvih in situacijah, ki jih prinesejo na plan. /…/ Onkraj fascinacije nad fenomenom italijanske mafije sem se spraševal, ali je oseba s tako krvavo preteklostjo, kot jo ima Cristina Pinto, sposobna ljubiti in biti ljubljena.«
– Siniša Gačić, režiser

portret avtorja
Novinar in režiser Siniša Gačić je za svoj prvi film Boj za, dokumentarec o antiglobalističnih protestih leta 2014 v Ljubljani, na Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši celovečerec. Tri leta pozneje je z Dominikom Mencejem posnel Odraščanje, dokumentarni portret lezbične družine v boju proti diskriminaciji. Hči Camorre je njegov tretji celovečerec.

kritike
»Brez pretencioznega senzacionalizma z nekaj časopisnimi članki Gačić oriše ozadje kriminalne preteklosti protagonistke, ne da bi se spuščal v strukturo kriminalne združbe /…/, saj ga bolj kot njeni zločini zanima, kakšna je osebnost nekoga, ki je sposoben ubijati. /…/ Gačićeva neposredna kamera gledalcu omogoča direkten stik s protagonistko. Tako se nam zdi, da smo mi tisti, ki pred zaporom čakamo nanjo, se ob njej sprehajamo po ulicah Neaplja, kjer jo vsi v strahospoštovanju pozdravljajo, sedimo za mizo skupaj z njeno hčerko, ko se iskreno pogovarjata o vzgoji otrok, in se prestrašeni stisnemo v kot, ko se v prepiru s partnerjem Raffaelejem pokaže njena stara narava. Globina filma, ki ga odlikujejo drzna kamera, precizna montaža ter domišljena glasba in zvok, je v moralni dilemi, ki jo sproži v gledalcu. Ta se nenadoma zaveda, da sočustvuje z morilko, ki povrh vsega niti ne obžaluje svojih dejanj. A kazen je prestala in kljub grožnjam, ki so stregle po življenju njeni družini, ni nikogar izdala. Mar ni upravičena do kolikor toliko normalnega življenja na ulicah, kjer ne moreš ubežati lovkam mafijskih združb? Se morilski um in sla sploh kdaj rehabilitirata?«
– Tina Lešničar, Delo

»Pretanjen scenarij, pogumna kamera in odlična režija nas popeljejo na napeto filmsko potovanje glavne protagonistke in njenega partnerja, ki jo je 24 let čakal, da se vrne domov. Kaj je ostalo od ljubezni in kdo je Cristina Pinto? Avtorjema uspe na verodostojen in zaupljiv način prodreti v najintimnejše plasti človeške duše in odstreti skrivnost, zakaj je Cristina ubijala. Odlična montaža, glasba in celotna izvedba filma. Pretresljiv film.«
– utemeljitev nagrade vesna za najboljši dokumentarec

»Biti kamoristka je bilo gotovo bolje, kot biti italijanski predsednik, toda ironično – zdaj izgleda natanko kot Henry Hill, mafijec, ki se v Scorsesejevih Dobrih fantih skesa: imel je bajno življenje, počel je, kar je hotel, zamudil ni nobenega užitka, svet je bil njegov – zdaj pa bo v programu za zaščito prič do smrti živel enolično in dolgočasno. In ko ugotovi, da jo čaka počasna smrt, le nemočno divja in besni – kot Jake LaMotta v Scorsesejevem Podivjanem biku. Doku Hči Camorre je Gačićev prispevek k vivisekciji “banalnosti zla”. Lahko bi ga vrteli na double-billu z Ircem, Scorsesejevim prispevkom k “banalnosti zla”. Cristina Pinto izgleda kot #MeToo verzija Franka Sheerana, mafijskega plačanca, ki ga igra Robert De Niro.« ZA+
Marcel Štefančič, jr., Mladina

»Siniša Gačić ob vsem (nedvomno sočnem) materialu, ki ga ima na voljo, in kljub temu, da ga je velika mafijska botrica, kot je razvidno iz posnetkov, spustila povsem v svojo bližino, potegne precej pogumno potezo: ob strani pusti podrobnosti Nikitine mafijske kariere, ne spušča se v psihologizem in raziskovanje njene kriminalne geneze, ne brklja po njenem otroštvu in ne secira družinske patologije Pintovih. V svojem filmu se osredotoči zgolj na Cristinin tu in zdaj. Skozi observacijski dokumentarni pristop nam brez vmešavanja v spontani potek dogodkov in ob popolni odsotnosti naracije iz offa prikaže izseke iz njenega življenja po prihodu iz zapora. /…/ Neapelj in njegovo zaledje sta tako temeljito prepojena s kriminalom, da v tistih krajih očitno veljajo povsem svojstveni moralni zakoni. Dejstvo, da Cristina Pinto ni nikoli prelomila zakona molka in izdala svojih pajdašev, je v tem okolju sidrišče moralne pokončnosti in dovolj dober razlog da človek, pa čeprav kriminalec, v družbi uživa zavidljiv ugled.«
Špela Barlič, Dnevnik

Kinodvorišče: Hči Camorre

Prvi projekciji filma na otvoritvi letošnjega Kinodvorišča je sledil pogovor z režiserjem Sinišo Gačićem in montažerjem Andrejem Nagodetom.

Pravi človek za kapitalizem

Dokumentarec Dušana Moravca je film o umetniku besede in glasbeniku Damirju Avdiću.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Panorama

Manas Manas

Marianna Brennand

petek, 22. 11. 2024 / 14:30 / Dvorana

Igrani prvenec režiserke Marianne Brennand je nastal kot rezultat desetletnih raziskav spolnih zlorab otrok v Amazonskem pragozdu.

LIFFe / Perspektive

Julie molči Julie zwijgt

Leonardo van Dijl

petek, 22. 11. 2024 / 16:45 / Dvorana

Juliejino življenje se vrti okoli tenisa. Potem se njen trener znajde v preiskavi in klub spodbuja igralce, da spregovorijo. Julie pa se odloči molčati.

LIFFe / Kralji in kraljice

V koži Blanche Houellebecq Dans la peau de Blanche Houellebecq

Guillaume Nicloux

petek, 22. 11. 2024 / 19:30 / Dvorana

Michel Houellebecq se odpravi na Gvadelup, kjer poteka tekmovanje njegovih dvojnikov. Po spletu nepredvidenih dogodkov se skupaj s predsednico žirije, Blanche Gardin, znajde sredi bizarne spletke … Ironičen, posmehljiv obračun s politično korektnostjo in sodobnimi tabuji.