Ameriški avtor Ian Soroka je več let snemal izvirno gradivo in ga oplemenitil z arhivskimi posnetki, povečini iz časa po drugi svetovni vojni. Partizanstvo, povojni poboji in filmsko mitologiziranje NOB v nekem trenutku seveda postanejo prevladujoča tema, toda Pozdrav še zdaleč ni ideološka agitka, temveč izvirno zasnovan in trezno zrežiran filmski esej brez histeričnih parol; med drugim govori o gozdarstvu, lovu na divjad, filmskem arhivu v Gotenici, kamnolomu, tudi o vlogi Postojnske jame med NOB in seveda o zgodovinskem plenjenju tega območja od Rimljanov naprej. In kadar spregovori človek, spregovori sogovornik iz lokalnega okolja, brez ideoloških predznakov.
»Film je zgrajen okoli več nezrežiranih srečanj s prebivalci tega območja: delavci, gozdarji, študenti, nabiralci, lovci, upokojenci ipd. Njihova pričevanja se osredinjajo okoli praznine, ki jo je zapustil radikalni boj za svoje zmagoslavje, ko je izzvenela njegova izrednost. Nekateri so ga doživeli, drugi pa so samo dediči njegovega bremena. Film uporabi starodavno metaforo kopanja (izkopavanja, prinašanja izgubljenega na plano, podpovršinskega), v resničnem iskanju zakopanega in razkritega; zakaj in za koga?«
– Ian Soroka