Robert Morgan: Predstavitev filmske retrospektive
Robert Morgan (1974) je odraščal v zakletem angleškem mestecu Yateley. Pri rosnih treh letih je postal strasten ljubitelj filma – po ogledu britanskega črno-belega znanstvenofantastičnega Fiend Without A Face (1958), filma o v skrivnostnih okoliščinah umrlih žrtvah nevidne življenjske oblike, ki krade človeške možgane in hrbtenice. Razvil se je v čudaškega otroka, obsedenega s pošastmi in rečmi, ki se skrivajo pod kamni. Zdaj živi in dela (pod znamko svojega domačega studia Swartz Can Talk) v hiši v Londonu, v kateri straši.
Morgan je diplomiral leta 1997 na kolidžu Surrey Institute of Art and Design, in sicer na področju animacije z diplomskim stop-motion filmom Moški v levem spodnjem kotu fotografije, srhljivo zgodbo o osamljenem starem tipu in ličinki. Leta 2001 je izdelal mojstrsko grozljivko o zelo poredni muci, Mačka z rokami, ki je delno igrana in delno animirana v tehniki stop-motion. Navdih zanjo je našel v ponavljajoči se nočni mori, ki jo je v mladosti doživljala Robova starejša sestra Eleanor. Leta 2003 je ustvaril Ločitev, stop-motion dragulj, ki mu je prinesel 15 mednarodnih nagrad in dokončno mednarodno uveljavitev. Ob zgodbi o ločitvi siamskih dvojčkov in njenih nenavadnih posledicah je neki gledalec na stuttgartskem festivalu od čustvenega pretresa omedlel, kar je Roberta nadvse osrečilo in mu dalo potrditev za nadaljnje filmsko ustvarjanje.
Film Bobby Yeah (2011), ki je strukturiran kot spiralno drsenje v norost, je umeščen v kalejdoskopski svet, ki podpira Morganovo fascinacijo nad telesom kot zavrženim objektom in fizičnimi preobrazbami ter njegovo značilno prevračanje prostorov, saj spet ustvari samoten lik, za katerega se zdi, da živi v notranjem svetu njegove lastne kreacije. Po avtorjevih navedbah je bil film izdelan brez kakršnega koli zgodborisa ali animatika, v domači hiši, med skoraj triletnim zabavanjem in sproščanjem ob sestavljanju ritmične kompozicije. Sceno je uporabil kot peskovnik za sproščanje lastnega toka misli, tako kot so filme občasno ustvarjali njegovi najljubši filmski režiserji David Cronenberg, Ingmar Bergman, Tim Burton, brata Quay in David Lynch.
Novih bizarnih filmskih eksperimentov Roberta Morgana se že veselimo!
Igor Prassel, Animateka
Moški v levem spodnjem kotu fotografije (The Man in the Lower-Left Hand Corner of the Photograph)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production / Surrey Institute of Art and Design)
Velika Britanija, 1997, digital, 13′
Starec pogleda fotografijo sebe v mladih letih in zgodi se nekaj nenavadnega.
Mačka z rokami (The Cat With Hands)
Robert Morgan (Halo Productions)
Velika Britanija, 2001, 35 mm, 3’30”
Legenda o mački, ki, tako pravi legenda, hoče postati človek.
Ločitev (The Separation)
Robert Morgan (animusfilms)
Velika Britanija, 2003, 35 mm, 9′
Ločitev siamskih dvojčkov in njene tragične posledice.
V deliriju – film v 48 urah (OverTaken – A 48 Hour Film)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production)
Velika Britanija, 2009, digital, 6’29”
Čudaški, nesmiseln film, napisan, zrežiran in zmontiran v divjih 48 urah.
Bobby Yeah
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production / BlueLight)
Velika Britanija, 2012, digital, 23′
Blodnjave, gnusne prigode človeške kategorije nevrednega malega huligana.
Obuditev (Invocation)
Robert Morgan (Swartz Can Talk Production/Lupus Films)
Velika Britanija, 2013, digital, 3’10”
Kratka grozljivka o nevarnostih tehnike stop-motion.
D is for Deloused
Robert Morgan (Drafthouse Films/Timpson Films)
Velika Britanija, 2014, digital, 4’25”
Del celovečerne filmske antologije Abeceda smrti 2. Film o ceni življenja.