Danes je blagajna odprta od 09:00 do 21:20 (odpre se čez 03:45).
od 12. oktobra 2017

Družinica Družinica

Jan Cvitkovič / Slovenija / 2017 / 95 min / slovenščina

V državi, kjer socialna pomoč temelji na prihodkih izpred dveh let, je meja med normalnim družinskim življenjem in golo revščino zelo tanka. Družinica Jana Cvitkoviča (Kruh in mleko, Odgrobadogroba) je zgodba, ki se v Sloveniji dogaja tako rekoč vsak dan.

režija Jan Cvitkovič, scenarij Jan Cvitkovič, fotografija Marko Brdar, montaža Andrija Zafranović, glasba Damir Avdić, zvok Boštjan Kačičnik, scenografija Vasja Kokelj, kostumografija Emil Cerar, Polonca Valentinčič, maska Jasmina Mina Lilić, producenta Andrej Štritof, Aleš Pavlin, koproducent Miroslav Mogorovič, produkcija Perfo Production, koprodukcija RTV Slovenija, Pilon Media, igrajo Primož Vrhovec, Irena Kovačević, Miha Košec, Ula Gulič, Borut Veselko, Vlado Novak, Marjuta Slamič, Eva Stražar, Ludvik Bagari, Nataša Burger, distribucija FIVIA – Vojnik

festivali, nagrade Svetovna premiera v tekmovalnem programu festivala v Montrealu. Nagrada za najboljšo žensko glavno vlogo - Montreal. Festival slovenskega filma, Portorož.

Fotografije

Gradnikovi so srečna družinica. Marko je priljubljen učitelj filozofije na srednji šoli, Dunja pa uspešna vodja razvojnega oddelka v tovarni. Dvanajstletni Taras je obetaven judoist, njegova osemletna sestrica Mala pa živahna, vesela deklica. Njihovo življenje je lepo in mirno. Potem pa nekega dne oba starša nepričakovano izgubita službo in idilično družinsko življenje se nenadoma obrne na glavo. Breme, ki ga starša vedno težje prenašata, vse bolj pada na ramena otrok.

V državi, kjer socialna pomoč temelji na prihodkih izpred dveh let, je meja med normalnim družinskim življenjem in golo revščino zelo tanka. Družinica Jana Cvitkoviča (Kruh in mleko, Odgrobadogroba) je zgodba, ki se v Sloveniji dogaja tako rekoč vsak dan.

iz prve roke
»Družinica je film o družini. Zgodba govori o povprečni slovenski družini srednjega razreda, ki se ji zgodijo različne osebne tragedije – izguba službe enega, nato še drugega starša. Iz tega sledi razpad, ki pa ni samo finančne, ampak tudi psihološke narave. Gre za razpad odnosov, ki so seveda posledica teh primerov. Skozi film skušam družinico vzpostaviti na novo. /…/ V Sloveniji je od prvega januarja 2012 veljal nesmiseln zakon, ki je onemogočal vsakršno pomoč družinam, v katerih sta oba starša izgubila delo, pred tem pa sta imela relativno nadpovprečne plače. Zakon je namreč določal, da se kot merilo za socialno pomoč upošteva dohodek družine izpred dveh let. Na stotine, na tisoče  družin je tako v samo letu, dveh, popolnoma potonilo. Ne samo materialno, ampak tudi v smislu medsebojnih odnosov. Le redki so si opomogli in v teh primerih so glavno vlogo odigrali otroci, kar je pravzaprav glavna tema tega filma.«
– Jan Cvitkovič

portret avtorja
Jan Cvitkovič (rojen leta 1966) je režiser, scenarist, igralec, diplomirani arheolog, pisec kratkih zgodb in poezije. Za svoj nizkoproračunski režijski prvenec Kruh in mleko je leta 2001 prejel leva prihodnosti na festivalu v Benetkah in tako dosegel enega največjih mednarodnih uspehov slovenskega filma. Štiri leta kasneje si je s filmom Odgrobadogroba prislužil nagrado za najboljšega novega režiserja na filmskem festivalu v San Sebastiánu. Njegov tretji celovečerec Archeo (2011) je s portoroškega filmskega festivala odnesel nagrade za najboljši film, režijo in fotografijo, komedija Šiška Deluxe pa se je uvrstila na prvo mesto najbolj gledanih domačih filmov leta 2015 v slovenskih kinematografih. Slovenski kritiki so v reviji Ekran Kruh in mleko izbrali za najboljši slovenski film med letoma 1991 in 2011, na drugo mesto pa so postavili uspešnico V leru (1999), za katero je Cvitkovič skupaj z režiserjem Janezom Burgerjem napisal scenarij in v filmu odigral glavno vlogo. Družinica je Cvitkovičev peti celovečerec.

kritike
»To morda najbolj zrelo delo Cvitkovičevega opusa, s katerim je dodobra presenetil mnoge, še posebej z vidika njegovega predhodnega dela, karikirane komedije Šiška Deluxe, je namreč v kontekst tovrstne produkcije vneslo povsem svež, pri nas pravzaprav še neraziskan vidik posledic gospodarske krize na družbeno tkivo. /…/ Družinico dviga tudi nad lastne napake, ki se morda najizraziteje pokažejo skozi avtorjevo preveliko vnemo po tragični zaostritvi položaja. Končno pa jo vzpostavi kot eno najbolj svojevrstnih, izvirnih in predvsem dobrodošlih del letošnje bere domače filmske ustvarjalnosti.«
– Denis Valič, RA ARS

»/…/ Cvitkovičev film [je] precej močan, čeprav je tematika družbena, njegov pristop je intimen. Gledalcem predstavi zaprt družinski krog. To je krog, v katerem družbeni problemi postanejo osebni, krog, v katerem revščina povzroča obup in prezir. Nenazadnje izviren je način, kako je Ljubljana posneta v tem filmu, kot velemesto, v katerem lahko izgine cela družina, a da tega nihče ne opazi.«
– Andrej Gustinčič, Kino fokus

Pravi človek za kapitalizem

Dokumentarec Dušana Moravca je film o umetniku besede in glasbeniku Damirju Avdiću.

Necktie

Dvoboj dveh šolark v kratkem filmu, ki ga je grški ekscentrik Yorgos Lanthimos (Jastog, Najljubša) posnel ob 70. obletnici filmskega festivala v Benetkah.

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

LIFFe / Kinobalon na LIFFu

Kdo je kdo? Vem är vem?

Linda Hambäck, Stina Wirsén

sobota, 23. 11. 2024 / 10:00 / Dvorana

Spoznajte prikupne živalske like švedske serije Kdo. Mali Medvedek, Mačka, Ptiček in Zajček so zdaj odrasli. So veliki, z dlakami pod pazduho in mobilnimi telefoni. Nekateri od njih imajo celo svoje otroke, ki odkrivajo svet po svoje. Raziskujte prisrčne zgodbe o velikih občutkih v vsakodnevnem dogajanju najmlajših.

Bojevita kraljica noči Bojevita kraljica noči

Matej Vranič

sobota, 23. 11. 2024 / 11:30 / Dvorana

Dinamična naravoslovno-raziskovalna zgodba o skrivnostnem življenju ene največjih evropskih sov – sove kozače.

LIFFe / Kralji in kraljice

Ustavljeni čas Hors du temps

Olivier Assayas

sobota, 23. 11. 2024 / 14:45 / Dvorana

Olivier Assayas se v najbolj osebnem filmu doslej, posnetem v hiši, kjer je preživljal otroštvo, skozi zgodbo dveh bratov, ki se med pandemijo zatečeta na francosko podeželje, spominja lastne preteklosti.