Danes je blagajna odprta od 16:10 do 20:00 (odpre se čez 04:00).

Ljubezen nima cene Hors de prix

Pierre Salvadori / Francija / 2006 / 106 min / angleščina, francoščina

Grenko-sladka komedija o mladenki na lovu za bogatimi snubci na francoski rivieri, ki nepričakovano najde ustreznega partnerja v podobi milega natakarja.

režija Pierre Salvadori, scenarij Pierre Salvadori, Benoît Graffin, fotografija Gilles Henry, montaža Isabelle Devinck, glasba Camile Bazbaz, produkcija Philippe Martin, igrajo Audrey Tautou, Gad Elmaleh, Marie-Christine Adam, Vernon Dobcheff, Jacques Spiesser, Annelise Hesme, distribucija v Sloveniji Fivia

IMDb Uradna stran

zgodba
Jean je plašen, dobrosrčen natakar, zaposlen v velikem hotelu; lepa, vendar prefrigana lepotica Irene ga zamenja za mladega milijonarja. Ko odkrije njegov resnični, uboren socialni položaj, jo jadrno ucvre proč. Vendar prepozno: Jean je že do ušes zaljubljen in za nič na svetu ne namerava pozabiti Irene, zato ji skrivoma sledi na francosko riviero. Ves denar porabi za lepe obleke in drago hotelsko sobo, da bi takšen ustrezal idealnim predstavam izvoljenke svojega srca. Irene se naposled omehča in Jeanu začne svetovati, kako uspešno živeti novo življenje, pri tem pa se seveda zaljubi tudi sama.

Grenko-sladka komedija o mladenki na lovu za bogatimi snubci na francoski rivieri, ki nepričakovano najde ustreznega partnerja v podobi milega natakarja.

zanimivosti
Glavno žensko vlogo v filmu odigra vzhajajoča francoska zvezdnica Audrey Tautou, ki se je v srca gledalcev po vsem svetu neizbrisno vpisala z naslovno vlogo v danes že kultnem filmu Amelie (Le Fabuleux destin d’Amélie Poulain, Jean Pierre Jeunet, 2001). Čeprav je Audrey Tautou dandanes bolj zasedena z nastopanjem v hollywoodskih spektaklih, kakršen je Da Vincijeva šifra (The Da Vinci Code, Ron Howard, 2006), jo je šarmanten scenarij za nizko proračunsko komedijo Ljubezen nima cene vseeno premamil, da je na snemanje priletela naravnost iz Hollywooda.

iz prve roke
»Obseden sem s tem, da bi posnel res uspešno komedijo. Takšno, ki bo lahkotna in tekoča, čista in brezšivna. Prvi film, ki me je zares pretresel, je bila komedija Nebo lahko počaka (Heaven Can Wait, Ernst Lubitsch, 1943). Zdelo se mi je, kot da gledam film, ki je popoln v svoji kompleksnosti, v svojem ritmu, v svoji lahkotnosti. Vendar so liki v tem filmu trpeli, se obenem ljubili in varali, včasih celo izginili. Njihov obstoj ni bil lahek, vendar jih je povezovala družno deljena bolečina ter precizen scenarij. Še preden se je dokončno izrisala resnična morala tega filma, so režiserjeve izbire in njegov način snemanja že namigovali na določeno avtorjevo vizijo sveta – na to, kaj pomeni biti človek v tem svetu. Za Lubitscha so bili filmi tudi način življenja. Že to, da si izbereš komedijo z njenimi neprilagojenimi, vendar odločnimi liki, s subverzivnim potencialom in z njeno vitalnostjo, je odraz odločnega stališča oziroma pogleda na svet.

Ko sem v preteklosti napravil kakšen film, sem bil vedno v zadregi in mi je bilo nerodno citirati imena, kakršno je na primer Lubitsch. Danes te vplive glasno priznavam. Vedno znova in znova gledam dela takšnih velikih režiserjev in se od njih učim preciznosti. Uporabljam jih kot kompas.«
Pierre Salvadori, režiser in scenarist

portret režiserja
Pierre Salvadori, letnik 1964, je v Tuniziji rojen francoski režiser; slovi skoraj izključno po kratkočasnih komedijah, ki navdušujejo tako najširše množice kot izbrane okuse.

kritike
»Perfektno izbrana zasedba vseh generacij te grenko-sladke komedije spretno demonstrira, da denar ne more kupiti ljubezni. /…/ Avtor Pierre Salvadori nam postreže z uživaškim preigravanjem na večno temo resnične ljubezni, ki naposled premaga vse deviacije. Gre za vzorec, ki ga je leta 1932 s filmom Zmešnjava v raju (Trouble in Paradise) iznašel Ernst Lubitsch, vendar nam Salvadori vseeno ponudi nadpovprečno priredbo.«
Lisa Nesselson, Variety

»Ljubezen nima cene se začne kot standardna, neprepričljiva farsa, kakršne Francozi proizvajajo po tekočem traku, vendar se nato nekje vmes prelevi v nekaj neprimerno bolj zanimivega. Za razliko od ameriških romanc, ki so vse posnete po isti formuli in ki vse predpostavljajo, da je ljubezen neločljiva od glamurja in bogastva, nam Pierre Salvadori nazorno prikaže ničevost pehanja za denarjem.«
Vadim Rizov, The Village Voice

Klub Kinodvor

Postanite član in izkoristite naše ugodnosti! Članstvo poleg znižane cene vstopnic prinaša številne druge ugodnosti.

Aktualno

Megalopolis Megalopolis

Francis Ford Coppola

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 17:10 / Dvorana

Film, o katerem je Francis Ford Coppola sanjal štiri desetletja, je vizualno razkošen in intelektualno ambiciozen rimski ep, postavljen v domišljijsko verzijo sodobne Amerike. Zgodba o ljubezni, času, ustvarjalnosti in krhkosti imperijev.

Cent’anni Cent’anni

Maja Doroteja Prelog

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 19:00 / Mala dvorana

Snemanje dokumentarnega filma o partnerjevi zmagi nad smrtonosno boleznijo se prevesi v režiserkino odkrivanje nezaceljenih ran njunega dolgoletnega odnosa. Film, ki je med drugim prejel nagrado občinstva za najboljši dokumentarec na festivalu v Trstu, je odprl portoroški Festival slovenskega filma.

Sosednja soba The Room Next Door

Pedro Almodóvar

ponedeljek, 23. 12. 2024 / 20:00 / Dvorana

Najnovejši film Pedra Almodóvarja je zgodba o lepoti življenja in neizbežnosti smrti, polna barv, svetlobe in humorja. Tankočutna drama s Tildo Swinton in Julianne Moore v glavnih vlogah je osvojila zlatega leva na zadnjem festivalu v Benetkah.